آفتاب

دستاوردهای چشمگیر ارتش عراق در آزاد سازی مناطق مختلف کشور طی چندماه گذشته

دستاوردهای چشمگیر ارتش عراق در آزاد سازی مناطق مختلف کشور طی چندماه گذشته

دستاوردهای نیروهای عراقی با کمک نیروهای کرد پیشمرگ و عشایر این کشور در باز پس گیری مناطق تحت کنترل داعش طی چند ماه گذشته چشمگیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز، نیروهای عراقی توانسته‌اند دستاوردهای میدانی گسترده ای را طی چند ماه اخیر به دست آورند به طوری که نیروهای تروریستی داعش را از برخی مناطق که کنترل آنها را از ژوئن گذشته تاکنون به دست گرفته بودند، بیرون کنند.

نیروهای عراقی در محورهای مختلف و با کمک نیروهای کرد پیشمرگ و همچنین گروه‌های مسلح وابسته به دولت عراق در شمال این کشور و تا شهر موصل که کنترل آن به دست نیروهای داعش است مستقر شده‌اند.

آخرین دستاوردهای استراتژیک ارتش عراق باز پس گرفتن منطقه مهم بیجی به شمار می‌آید که یکی از مناطق بسیار استراتژیک در جنگ علیه داعش است.

نیروهای عراقی همچنین در ماه سپتامبر توانستند کنترل دو منطقه آمرلی و سلیمان بیک واقع در استان صلاح الدین در شمال شرق عراق را به دست بگیرند. نیروهای کرد پیشمرگ و نیروهای وابسته به عشایر شمر واقع در عراق توانستند گذرگاه استراتژیک ربیعه واقع در مرزهای مشترک با سوریه را در اکتبر گذشته به دست بگیرند. نیروهای پیش مرگ همچنین توانستند در 26 اکتبر کنترل منطقه زمار در شمال غرب موصل و 10 روستای اطراف آن را از دست نیروهای داعش خارج کنند.

آنها همچنین چاه‌های نفت واقع در غرب موصل را که روزانه 20 هزار بشکه نفت تولید می‌کرد به دست گرفتند.

نیروهای امنیتی عراق نیز توانستند کنترل منطقه استراتژیک جرف الصخر واقع در نزدیکی بغداد را از دست نیروهای داعش خارج کنند.

نیروهای عراقی بعد از درگیری با نیروهای داعش که چندین ماه به طول انجامید توانستند کنترل این منطقه استراتژیک واقع در 60 کیلومتر جنوب بغداد را به دست بگیرند.

ا‌نتها‌ی پیا‌م

کد N589283

وبگردی