آفتاب
اخبار امنیتی عراق؛

داعش مسئولیت انفجار اربیل را برعهده گرفت/السعدیه در محاصره نیروهای امنیتی و مردمی

داعش مسئولیت انفجار اربیل را برعهده گرفت/السعدیه در محاصره نیروهای امنیتی و مردمی

محاصره تروریستهایی که ناحیه السعدیه در استان دیالی را اشغال کرده اند، از سوی نیروهای امنیتی و مردمی و آمار تلفات انفجار اربیل به نقل از مسئولان منطقه کردستان از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، یک منبع وابسته به فرماندهی عملیات دجله اعلام کرد: نیروهای عملیات دجله، سوات(نیروهای ویژه) و نیروهای مردمی و امنیتی با پوشش هوایی موفق به پاکسازی جاده امام ویس شدند.

این منبع بیان کرد: عملیات نظامی گسترده ای با حضور نیروهای ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه و دیگر نیروهای برای آزادی السعدیه و جلولاء و بخش هایی از المنصوریه که در در اشغال داعش است، رخ خواهد داد.

منبع مذکور تاکید کرد: نیروهای امنیتی با شروع عملیات موفق به تسلط بر جاده امام ویس-السعدیه که جاده اصلی به سوی ناحیه السعدیه محسوب می شود، شدند.نیروهای امنیتی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتند و دشواریهای زیادی از پیش رو برداشته شده است.آزاد سازی السعدیه به عنوان نقطه شروعی برای آزاد سازی دیگر مناطق است.

از سوی دیگر ریکوت حمه رشید وزیر بهداشت در دولت اقلیم کردستان عراق از کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن 29 نفر دیگر به عنوان آمار نهایی انفجار انتحاری در نزدیکی استانداری در اربیل خبر داد.

کد N588505

وبگردی