آفتاب

سلیم جبوری در ریاض: عراق و عربستان با چالش‌های واحدی مواجهند

سلیم جبوری در ریاض: عراق و عربستان با چالش‌های واحدی مواجهند

رئیس پارلمان عراق در جریان سفر به ریاض با بیان اینکه عراق و عربستان با چالش‌های واحدی مواجه هستند، گفت: روابط مستحکم و خوبی میان عربستان و عراق برقرار است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، "سلیم جبوری"، رئیس پارلمان عراق در سفر خود به عربستان با "عبدالله بن محمد بن ابراهیم آل شیخ"، رئیس پارلمان این کشور در ریاض دیدار و تاکید کرد: عراق و عربستان با چالش‌های واحدی مواجه هستند که این چالش‌ها در تروریسم نمود پیدا کرده است، به همین دلیل ما باید از طریق برقراری روابط و ایجاد کانال‌های ارتباطی برای مقابله با این چالش‌ها به تفاهم برسیم.

وی افزود: روابط مستحکمی میان عربستان و عراق وجود دارد و هیات پارلمان عراقی که به ریاض آمده است، نماینده تمامی گروه‌های سیاسی عراقی است و یک پیام واحد دارد که محتوای آن تاکید بر لزوم یکپارچه سازی دیدگاه‌ها و تلاش برای برقراری روابط مستحکم با عربستان است.

جبوری ضمن تاکید بر ایجاد فاکتورهای اساسی جهت برقراری روابط با عربستان گفت: برخی مسائل مهم میان ریاض و بغداد وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس پارلمان عراق عصر دوشنبه در سفری دو روزه وارد ریاض شد. این سفر بنا به درخواست رئیس پارلمان عربستان صورت گرفته است.

همچنین "وحده الجمیلی"، مشاور جبوری در امور آشتی ملی اعلام کرد که رئیس پارلمان پس از بازگشت از عربستان سفری به ایران، ترکیه، قطر واردن خواهد داشت و هدف این سفرها بازسازی روابط عراق با دیگر کشورها و گفتگو درخصوص اوضاع عراق است.

انتهای پیام

کد N585711

وبگردی