آفتاب

تمجید یک روزنامه عمانی از دیپلماسی مسقط در مذاکرات هسته‌یی ایران

تمجید یک روزنامه عمانی از دیپلماسی مسقط در مذاکرات هسته‌یی ایران

یک روزنامه عمانی با ستودن دیپلماسی این کشور در مسایل منطقه‌یی، عربی و بین‌المللی آن را شایسته احترام و در نتیجه درایت مسوولان این کشور و اخلاص در گفتار و اعمال دانست و با اشاره به برنامه هسته‌یی ایران نوشت: میزبانی مسقط بیانگر توان این کشور در فراهم کردن زمینه مناسب برای ایجاد ابزارهای انجام یک گفت‌وگوی مثبت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عمانی "عمان" در مطلبی با عنوان "واقعیت دیپلماسی عمان و موفقیت‌های ملموس آن" به میزبانی چند روز گذشته این کشور در نشست‌های مربوط به برنامه‌ی هسته‌یی ایران با 1+5 اشاره کرد و افزود: این میزبانی هم‌چنین بیانگر به کارگیری زبان تفاهم برای رسیدن به داده‌هایی تضمینی است برای از بین بردن اختلافات و نزدیک کردن دیدگاه‌ها و تلاش برای رسیدن به آن چه مد نظر طرف‌های مذاکره است و می‌تواند به روند مشترکی برای رسیدن به هدف مورد نظر منتهی شود.

مسقط دوشنبه هفته گذشته در طول سه روز میزبان اعضای 1+5 و ایران برای بررسی اختلافات باقی مانده درباره برنامه هسته‌یی ایران بود. که به دنبال آن شب گذشته یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه این کشور در سفری اعلام نشده و یک روزه برای دیدار با رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه به تهران وارد شد.

انتهای پیام

کد N584043

وبگردی