آفتاب
هاآرتص خبر داد؛

سند جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه رژیم صهیونیستی

سند جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه رژیم صهیونیستی

کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا به خاطر تداوم عملیات‌ و پروژه‌های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، تحریم‌های جدیدی را علیه این رژیم اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شماره امروز (یکشنبه) روزنامه عبری زبان‌ هاآرتص، برخی دیپلمات‌های اروپایی و مسئولان بلندپایه رژیم صهیونیستی اعلام کردند که کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا سه هفته قبل سند محرمانه ای را در اختیار نمایندگان 28 کشور عضو این اتحادیه قرار داده است که پیش‌نویس طرح جدید اتحادیه برای تحریم رژیم صهیونیستی در واکنش به تداوم عملیات‌های شهرک‌سازی آن در کرانه باختری به شمار می‌رود.

به گزارش این روزنامه، اتحادیه اروپا از نمایندگان کشورهای عضو خواسته بود که از افشای محتوای این سند خودداری کنند تا رژیم صهیونیستی از مفاد آن بویی نبرد، اما برخی دیپلمات‌های صهیونیستی حاضر در پایتخت‌های اروپایی اخبار و اطلاعاتی را درباره این طرح دریافت کرده و این مساله را به وزارت خارجه این رژیم اطلاع داده‌اند؛ هر چند که هنوز نتوانسته اند به نسخه نهایی طرح دسترسی پیدا کنند.

در همین راستا، دیپلمات‌های اروپایی و صهیونیستی خاطرنشان کرده‌اند که مساله اصلی در این سند اروپایی استفاده از سیاست "چماق و هویچ" علیه رژیم صهیونیستی است و در قالب آن، پیشنهاداتی برای اعمال مجازات علیه اسرائیل پس از اتخاذ هر گونه تصمیم و تحرک جدید ارائه شده است که از جمله آنها می‌توان به نصب بارکدهای خاص روی کالاهای تولیدی شهرک‌های صهیونیست‌نشین و کاهش همکاری‌ها با این رژیم در زمینه‌های مختلف و لغو توافقنامه همکاری‌های تجاری آزادانه با این رژیم اشاره نمود.

یک دیپلمات اروپایی نیز با اشاره به تعلیق مذاکرات سازش و تداوم شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی، از ناراحتی شدید محافل اروپایی از این اقدامات تل آویو و ناامیدی آنها نسبت به تحقق صلح و سازش میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی خبر داد و گفت: سند اخیر تحریم‌های اروپایی علیه اسرائیل در نتیجه تفکرات مخالف و اعتراضات محافل اتحادیه اروپا نسبت به سیاست‌های صهیونیستی تهیه و تدوین شده است.

هاآرتص تاکید کرده است که اتحادیه اروپا هر گونه بهبود روابط با رژیم صهیونیستی را به تلاش‌های این رژیم برای پیشبرد روند سازش و تحقق راه حل تشکیل دو کشور منوط کرده است و به موجب سند جدید در قبال عملیات‌های شهرک سازی جدید این رژیم تحریم‌ها و مجازات‌های جدیدی را علیه آن اتخاذ خواهد کرد و روابط خود با تل آویو را کاهش خواهد داد.

این سند به همت "کریستین برگر" رئیس اداره خاورمیانه در کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا تهیه شده است که سال گذشته نیز طرح اعمال تحریم و مجازات علیه کالاهای تولیدی شهرک‌های صهیونیستی را ارائه کرده بود.

انتهای پیام

کد N582401

وبگردی