آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

قدرت اصلی نظام اسلامی ایران از نیروی مردم است

قدرت اصلی نظام اسلامی ایران از نیروی مردم است

آیت‌الله‎ حسین نوری‌همدانی گفت: انقلاب اسلامی ایران باعث تغییر نگرش مردم در کشورهای اسلامی شد.

آیت‌الله‎ حسین نوری‌همدانی گفت: انقلاب اسلامی ایران باعث تغییر نگرش مردم در کشورهای اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار با جمعی از بسیجیان و پاسداران مرکز آموزش عقیدتی امام علی(ع) گفت: انقلاب اسلامی ایران نقش مهمی در دنیای امروز داشته است و هم زندگی مردم ایران را تغییر داد و هم باعث تغییر نگرش مردم در کشورهای اسلامی شد.

وی افزود: باید ریشه‎ها و ظرفیت‎های نظام اسلامی و انقلاب اسلامی را به همه دنیا نشان دهیم زیرا این انقلاب باعث تغییر معیارها و ارزش‎ها در این جامعه شد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: این انقلاب باعث تغییر در نظام و ساختار فرهنگی، اقتصادی و نظامی در کشور ماشد و ما امروز مثل گذشته مجبور نیستیم از سیاست‎های مستبدان داخلی و مستکبران خارجی تبعیت کنیم.

نوری‌همدانی یادآور شد: در زمان حکومت پهلوی مردم ما در فقر مادی و فرهنگی به ثمر می‎بردند و مشکلات آنها بیش از حد توان بود و دشمنان هم بر این ضعف‎ها دامن می‎زدند و سعی می‎کردند ما را عقب نگه دارند؛ ولی انقلاب همه این ساختارها را تغییر داد.

وی با اشاره به اهمیت تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب، گفت: ایشان قدرت و اقتدار این نظام و مردم را به دنیا نشان دادند و سعی کردند آن چیزی را که خداوند و پیامبر(ص) از ما در تشکیل یک حکومت اسلامی خواسته‎اند را عملی کنند و این کار با استقرار نظام ولایت فقیه امکان‌پذیر است.

نوری‌همدانی بیان کرد: عشق مردم به رهبری و ارزش‌هایی از قبیل ایثار و شهادت عناصر برتری مردم ایران اسلامی نسبت به دیگر مردم دنیاست؛ در زمینه سیاسی نیز باید گفت که استقلال سیاسی در ایران اسلامی راهکاری برای ایجاد نظام اسلامی بود و امام راحل توانستند با استفاده از این راهکار توانایی‌های مردم مسلمانان را به رخ نظام استکبار بکشند.

وی در پایان قدرت اصلی نظام اسلامی ایران را قدرت نیروی مردم آن دانست و حرام بودن هرگونه سلاح کشتار جمعی را اصلی بدیهی برای اسلام و نظام اسلامی دانست.

انتهای پیام

کد N582397

وبگردی