آفتاب

محمود عباس: سیاست اسرائیل در یهودی‌سازی قدس شکست خورده است

محمود عباس: سیاست اسرائیل در یهودی‌سازی قدس شکست خورده است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیست‌وششمین سالروز تدوین سند استقلال فلسطین تاکید کرد: سیاست اسرائیل برای تغییر آثار و نشانه‌های قدس و یهودی‌سازی آن شکست خورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت بیست‌وششمین سالروز تدوین سند استقلال فلسطین تاکید کرد: آنچه طی دوره گذشته در قدس رخ داد شکست سیاست اسرائیل را آشکار ساخت. اسرائیل از طریق این سیاست تلاش می‌کند تا نشانه‌ها و آثار قدس را از طریق یورش‌های مکرر به مسجد‌ الاقصی و تلاش‌ها برای تقسیم مکانی و زمانی این مسجد تغییر دهد و به یهودی‌سازی آن بپردازد اما اسرائیل شکست خورده است.

وی افزود: ما بارها هشدار داده و باز هم هشدار می‌دهیم که اسرائیل با این سیاست‌های خود جنگی مذهبی را به راه خواهد انداخت و این جنگ همه چیز را نابود خواهد کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: آرمان‌های ما برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل تشکیل کشور مستقل فلسطین و ایجاد راهکاری عادلانه برای حل مساله آوارگان تغییر نکرده است.

عباس خاطرنشان کرد: فلسطینی‌ها هر روز از سوی جامعه بین‌الملل مورد تایید قرار می‌گیرند و این در حالی است که هر روز محکومیت‌ها و مخالفت‌ها با سیاست‌های دولت اسرائیل و شهرک‌سازی‌ها بیشتر می‌شود.

وی گفت: ما باید از این مناسبت الهام گرفته و وحدت ملی خود را حفظ و با دودستگی‌ها مخالفت کنیم. ما حدود 26 سال پیش و در اوج انتفاضه نخست فلسطین که توانایی مردم فلسطین در پایداری و مقاومت در برابر اشغالگران به جهان نشان داد، سند تاریخی را به نام سند استقلال تدوین کردیم که اساس آن برابری در حقوق، حفظ اعتقادات دینی و سیاسی و کرامت انسان، آزادی بیان و استقلال است.

انتهای پیام

کد N581526

وبگردی