آفتاب

دمپسی: مبارزه با داعش ممکن است سال‌ها به طول انجامد

دمپسی: مبارزه با داعش ممکن است سال‌ها به طول انجامد

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان سفر سرزده خود به بغداد اعلام کرد: نبرد با داعش وارد نقطه عطفی جدید شده است اما با این حال انتظار می‌رود از میان بردن کامل این گروه تروریستی چندین سال به طول انجامد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان سفری سرزده وارد عراق شد. دمپسی در جریان این سفر با نیروهای آمریکایی مستقر در عراق دیدار کرد و گفت: این نیروها به نیروهای عراقی و کرد کمک کرده‌اند که کشورشان را به مکانی امن‌تر تبدیل کنند.

دمپسی که در سفارت آمریکا در بغداد سخن می‌گفت، تصریح کرد: فکر می کنم اکنون مبارزه با داعش به نقطه عطفی رسیده است.

دمپسی اعلام کرد، توجه به این مساله بسیار مهم است که داعش قابل توقف نیست و ایدئولوژی رادیکالی دارد.

وی با اشاره به مبارزات آمریکا علیه داعش گفت که روند این مذاکرات ممکن است چندین سال به طول انجامد.

او به هنگام ورود به بغداد به خبرگزاری رویترز گفت، مایل است شخصا تصویری از این امر داشته باشد که حمایت‌های نظامی ارتش آمریکا از نیروهای دولتی عراق و پیشمرگه‌های کرد در مبارزه علیه داعش چگونه پیش می‌رود.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم‌چنین افزود، می‌خواهد اطمینان حاصل کند که نیازهای ضروری، تدارک دیده شده و به درستی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هم‌چنین یکی از مقام‌های ارشد وزارت امور خارجه آمریکا درباره سفر ژنرال دمپسی به عراق در شبکه اجتماعی توییتر نوشت، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در بغداد با سیاستمداران و مقام‌های امنیتی عراق درباره فاز بعدی مبارزه علیه گروه داعش رایزنی خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N581114

وبگردی