آفتاب

ناتو مدعي ورود نظامیان روسیه به اوکراین شد

ناتو مدعي ورود نظامیان روسیه به اوکراین شد

پیمان آتلانتیک شمالی با ادعای ورود نظامیان روسیه به خاک اوکراین در مورد شدت گرفتن بحران در این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ناتو می گوید نظامیان، تانک ها و تجهیزات نظامی روسیه وارد اوکراین شده اند که این اقدام می تواند بر شدت گرفتن درگیری ها و گسترش بحران این کشور منجر شود. ژنرال "فیلیپ بریدلاو" فرمانده نیروهای ناتو در اروپا با اعلام این مطلب گفت: ما ستون هایی از تجهیزات، تانک ها و نظامیان روسیه را در اوکراین مشاهده کرده ایم. به ادعای این فرمانده آمریکایی ناتو، هنوز میزان دقیق این تجهیزات و نفرات ارتش روسیه در اوکراین مشخص نیست.

این ادعا در حالی مطرح می شود که روسیه اعزام هر گونه تجهیزات و نیروی نظامی به اوکراین را تکذیب کرده است. "الکساندر پانکین" معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این اتهام را ساختگی خواند و تاکید کرد غرب با این اتهام زنی تبلیغات جدیدی علیه مسکو به راه انداخته است.

این در حالی است که نگرانی ها از اتمام آتش بس شکننده در شرق اوکراین با وجود درگیری های گاه و بیگاه ارتش این کشور با جدایی طلبان همچنان وجود دارد. پس از برگزاری انتخابات پارلمانی اوکراین و به دنبال آن برگزاری انتخابات مستقل در مناطق شرقی دونتسک و لوگانسک، دولت این کشور از بازگشت ارتش خود و بازپس گیری این مناطق خبر داده است.

در همین حال کشورهای غربی با دادن هشدار به روسیه مبنی بر عدم مداخله در مسائل اوکراین، اعمال تحریم های بیشتر علیه این کشور را محتمل خوانده اند، از جمله آمریکا ضمن حمایت از حق دفاع اوکراین در برابر جدایی طلبان اعلام کرده واشنگتن و متحدانش برای متوقف کردن روسیه گسترش تحریم ها را در دستور کار قرار می دهند. 

کد N578066

وبگردی