آفتاب

دیدار سفیر ایران با رئیس مجلس اعیان اردن

دیدار سفیر ایران با رئیس مجلس اعیان اردن

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن در ادامه دیدارهای خود با مقامات بلندپایه اردنی روز گذشته با عبدالرئوف الروابده رئیس مجلس اعیان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجتبی فردوسی‌پور در این دیدار ضمن تشریح مواضع کشورمان در قبال تحولات منطقه‌ای از مواضع اردن در برابر تجاوزات صهیونیستها علیه مقدسات اسلامی و مسیحی قدس شریف تمجید کرده و حمایت همه جانبه کشورمان را در دفاع از قبلگاه اول مسلمین تا رفع کامل اشغالگری از سرزمینهای فلسطینیان به رئیس مجلس اعیان اردن ابلاغ کرد و از مواضع حکیمانه اردن در دفاع از حق مشروع و مسلم کشورمان در بهره گیری از انرژی هسته ای مسالمت آمیز تقدیر و تشکر کرد.

سفیر کشورمان در پایان بر ضرورت تبادل تجربیات و همکاری‌های بین المللی ایران و اردن بویژه بهره گیری از ظرفیتهای اتحادیه های منطقه ای و بین المللی در راستای تحقق مصالح و منافع جهان اسلام تاکید ورزید.

روابده نیز در این راستا ضمن با اهمیت خواندن مناسبات دو کشور در شرایط سخت کنونی، مسئله اول اردن را دفاع از فلسطین اشغالی و مسجدالاقصی خوانده و اعلام کرد: از مسئولیت خود در قبال صیانت از اماکن مقدسه اسلام و مسیحیت بویژه الاقصی کوتاه نخواهیم آمد. رئیس مجلس اعیان با اشاره به رسالت اسلام اعتدالی اردن ضرورت تمسک به رویه های میانه روی در جهان اسلام و مبارزه با خشونت، افراط گری و مسئله تکفیری‌ها را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام

کد N577888

وبگردی