آفتاب
روحانی در فرودگاه مهرآباد عنوان کرد:

روابط نزدیک‌تر ایران با همسایگان، از سیاست‌های دولت یازدهم/ مذاکره بر سر قیمت نفت در سفر به باکو

روابط نزدیک‌تر ایران با همسایگان، از سیاست‌های دولت یازدهم/ مذاکره بر سر قیمت نفت در سفر به باکو

رئیس جمهور ضمن تشریح برنامه های سفرش به جهوری آذربایجان، گفت: در این سفر در مورد مسائل منطقه ای، بین المللی و همچنین قیمت نفت و مسائل مربوط به دریای خزر مذاکره خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی پیش از عزیمت به آذربایجان در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران با اشاره به فرهنگ و تاریخ مشترک آذربایجان با ایران، گفت: آذربایجان علاوه بر همسایگی دارای فرهنگ و تاریخ و مذهب مشترک با ایران است و این ظرفیت ها می‌تواند موجب گسترش روابط میان دو کشور شود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اولین ملاقاتش با رئیس جمهور آذربایجان در حاشیه اجلاس داووس گفت: پیش از این سه دیدار با رئیس جمهور آذربایجان داشته‌ایم و در مورد روابط میان دو کشور و همچنین مسائل منطقه‌ای بحث کردیم که این سفر چهارمین دیدار میان روسای جمهور دو کشور است.

وی با اشاره به موضوعات مشترک میان دو کشور افزود: مسائل دریای خزر، منابع زیرسطح دریای خزر، مسائل مرزی، استفاده از رودخانه ارس، توریسم، محیط زیست و همچنین تجارت مسائلی است که دو کشور می‌توانند با هم همکاری داشته باشند.

روحانی تصریح کرد: همچنین در این سفر اجلاسی با حضور تجار ایرانی و آذربایجانی فردا برگزار خواهد شد و تفاهم نامه و قراردادهایش نیز امضا شده است.

رئیس جمهور قفقاز را پلی برای ایران به اروپا نامید و گفت: ایران نیز پل ارتباطی برای قفقاز به آبهای جنوب، دریای عمان و خلیج فارس است که باید این پل را مستحکم‌تر  و روابط چند جانبه با قفقاز و آسیای میانه را گسترش دهیم.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر مسائل توریسم، در موضوعاتی همچون معضلات منطقه، معضلات منطقه اروپا از جمله اوکراین و مسائل بین المللی و همچنین مسئله قیمت نفت می‌توانیم با کشور آذربایجان مذاکره داشته باشیم.

کد N576724

وبگردی