آفتاب

پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری فلسطین به زودی روی میز شوارای امنیت می‌رود

پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری فلسطین به زودی روی میز شوارای امنیت می‌رود

نماینده فلسطین در سازمان ملل از ارائه پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری در سرزمین فلسطین، تا پایان ماه جاری میلادی به شورای امنیت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفت: طرح پایان اشغالگری به زودی در شورای امنیت مطرح و به رای گذاشته خواهد شد و با کمک خدا تا پیش از پایان ماه جاری میلادی به اتمام خواهد رسید.

منصور ادامه داد: وظیفه من این است که برای موفقیت این قطعنامه و اخذ رای برای آن تلاش کنم گرچه در مقابل ما کشوری قرار دارد که حق وتو دارد و نمی‌خواهد این طرح تصویب شود اما وظیفه من این است که برای کسب 14 رای از مجموع 15 رای تلاش کنم.

منصور در ادامه تاکید کرد که رایزنی‌ها با تمامی طرف‌ها با تلاش مضاعفی در حال انجام است تا در نهایت به یک فرمول مورد توافق که به چهارچوب اصلی آسیب نرساند، دست یابیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر رایزنی‌ها با مجموعه نمایندگان اروپا که چهار رای از مجموع 15 رای را در اختیار دارند در حال انجام است. این مجموعه برای فلسطین از یک جهت در حمایت از قطعنامه و از طرف دیگر در تاثیرگذاری بر موضع‌گیری آمریکا عاملی مهم و سرنوشت‌ساز است.

نماینده فلسطین در سازمان ملل در این باره گفت: این گروه بسیار با اهمیت است و ما درصدد آنیم که رای تمامی آنها و یا بیشترشان را به دست آوریم.

منصور با اشاره به اینکه فرانسه و آلمان پذیرفته‌اند که خارج از چهارچوب شورا درباره زمان و نحوه اجرای این طرح با ما مذاکره کنند، گفت: گروه نمایندگان اروپا با اینکه چنین طرحی ارائه شود، موافق هستند.

وی ادامه داد: طبیعتا آنها خواهان انجام اصلاحاتی خواهند بود ولی ما با دید مثبت به هرگونه اصلاحاتی که به اصل طرح آسیب وارد نکند، نگاه می‌کنیم و پس از اتمام اصلاحات و دستیابی به زمان مشترک این طرح را برای رای‌گیری به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد.

منصور ادامه داد: آمریکا هنوز هم در جهت خلاف تلاش می‌کند اما پیشرفت‌های مهمی در این چهارچوب از طریق رایزنی با اروپایی‌ها صورت گرفته است چراکه اخذ موافقت آنان باعث می‌شود آمریکا هم موضع‌گیری خود را تغییر دهد.

نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت: در صورتی که ما به چهارچوب مشترکی درباره طرح و زمان آن برسیم اعلام موافقت نمایندگان اروپا فشاری را به آمریکا وارد می‌کند و باعث ایجاد تحرکاتی می‌شود که نتایج آن قابل پیش‌بینی نیست اینکه دولت آمریکا پیش‌نویس قطعنامه را بپذیرد و یا اینکه همچنان بر استفاده از حق وتو اصرار داشته باشد چیزی است که بعدا در زمان رای‌گیری خواهیم دید.

وی ادامه داد: ما با استفاده از راهکارهای قانونی، سیاسی و دیپلماسی صلح‌آمیز در دادگاه بین‌المللی، جنایاتی که علیه مردم فلسطین انجام شده را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N574840

وبگردی