آفتاب

راه‌اندازی سرویس خبری جدید روسیه برای مقابله با پروپاگاندای غرب

راه‌اندازی سرویس خبری جدید روسیه برای مقابله با پروپاگاندای غرب

دولت روسیه با هدف مقابله با "تبلیغات سیاسی غرب" سرویس خبری جدیدی را راه‌اندازی کرده است تا تفسیر دیگری را از اخبار جهان ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سرویس خبری خارجی با عنوان «اسپوتنیک» (Sputnik) در واقع ارتقا یافته سرویس زبان‌های خارجی خبرگزاری ریانووستی و رادیو صدای روسیه است.

دیمیتری کیسلیوف، یکی از مجریان روسیه گفت که مخاطبان این سرویس خبری دولتی، دیپلمات‌ها و مقام‌های دولتی هستند و این رسانه یک جهان «رنگی» را از «روسیه متعلق به مردم روسیه» به نمایش می‌گذارد.

وی گفت: ما مخالف تبلیغات سیاسی (پروپاگاندا) خصمانه‌ای هستیم که هم‌اکنون در جهان جریان دارد و یک جهان یک بعدی را نشان می‌دهد. ما بر این باوریم که این روند غیرواقع‌گرایانه است که منجر به رنج و خونریزی در میان بشر می‌شود و هیچ چیز خوبی در این روند وجود ندارد.

کیسلیوف یکی از مجریان مشهور برنامه شبکه روسیا (Roosiya) است. شبکه ریانووستی در دسامبر سال گذشته میلادی منحل شد و این مجری‌ سکان یک رسانه جدید با عنوان «روسیا سگودنیا» (Rossiya Segodnya) را بر عهده گرفت.

در حالی که ریانووستی همچنان از نام برندش در زبان انگلیسی استفاده کرد، وب‌سایت زبان خارجی آن و صفحات شبکه‌های اجتماعی آن هم‌اکنون بر روی اسپوتنیک نیوز (Sputnik News) تغییر مسیر یافته است.

انتهای پیام

کد N573749

وبگردی