آفتاب
گزارش خبری/

چند و چون بازگشت نظامیان آمریکایی به پایگاههای خود در عراق

چند و چون بازگشت نظامیان آمریکایی به پایگاههای خود در عراق

با اعزام 1500 نفر از نظامیان آمریکایی به بغداد طی روزهای آتی تعداد نظامیان آمریکایی موجود در این کشور به 3100 نفر می رسد که این نظامیان در پنج پایگاه نظامی در استان الانبار، کرکوک و بغداد و تکریت مستقر خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با اعلام اعزام 1500 نظامی آمریکایی به عراق در روزهای اخیر توسط "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا، نظامیان عراقی و نیروهای داوطلب مردمی که در غرب عراق مستقر بودند، کم کم آغاز کردند به تخلیه پایگاههای نظامی در غرب عراق تا شرایط را برای حضور این نظامیان آمریکایی که متشکل از مستشاران، سربازان و افسران نیروی دریایی ارتش آمریکا هستند، فراهم کنند.

پایگاههای پنج گانه ای که بغداد و واشنگتن پیشتر درخصوص استقرار این نظامیان آمریکایی بر سر آنها به توافق رسیده اند، مقر ثابت این نظامیان آمریکایی خواهد بود که طبق اظهارات یک مقام مسئول عراقی با اعزام گروه جدیدی از نظامیان آمریکایی به عراق متشکل از 1500 نظامی، تعداد آنها به 3100 نفر خواهد رسید.

طبق اظهارات این مقام عراقی اغلب این نظامیها صفت مستشار نظامی را یدک می کشند که اغلب در سالهای 2003 تا 2010 نیز در عراق فعالیت داشته اند.

گروه جدید نظامیان آمریکایی که وارد عراق می شوند انواع تسلیحات سنگین، ادوات ارتباطی و پشتیبانی همچون گروه ویژه پزشکی و همچنین بالگردهای جنگی و نفر بر  را نیز همراه خود وارد عراق می کنند.

اما پایگاههای پنجگانه ای که برای استقرار این نظامیان آمریکایی اختصاص داده شده است، پایگاه الحباینه واقع در 30 کیلومتری غرب فلوجه، عین الاسد(واقع در 90کیلومتری شمال غرب الرمادی) در استان الانبار و پایگاه اسپایکر(15 کیلومتری جنوب شرق تکریت)، پایگاه بلد العسکریه(80 کیلومتری شمال بغداد) و پایگاه الدبس در نزدیکی کرکوک است .

بر اساس اظهارات برخی مقامات دولتی عراق هم اکنون 1600 نظامی آمریکایی در داخل مرزهای عراق مشغول ارائه آموزشهای نظامی به نیروهای عراقی هستند که اغلب در بغداد و اربیل مستقر هستند.

کد N573574

وبگردی