آفتاب

اوباما: افزاش شمار نیروهای آمریکایی در عراق فاز جدیدی است

اوباما: افزاش شمار نیروهای آمریکایی در عراق فاز جدیدی است

رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد، دو برابر کردن شمار مشاوران نظامی کشورش در عراق نشان دهنده مرحله جدیدی در کمپین مقابله با داعش است و به این معنا نیست که استراتژی وی شکست خورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس گفت که فاز اول استقرار دولت عراق بود که جامع و معتبر باشد.

وی تاکید کرد که اعزام 1500 نیروی آمریکایی دیگر همچنین نشان دهنده تغییر استراتژی دفاعی به استراتژی تهاجمی است.

اوباما افزود: حملات هوایی برای تضعیف توانایی‌ها و کاهش پیشروی‌ آن‌ها بسیار کارآمد و موثر بوده است. هم اکنون آنچه ما به آن نیاز داریم، نیروی زمینی است؛ نیروی زمینی عراق که عقب راندن آن‌ها را آغاز کند.

وی در ادامه سخنانش اعزام نیروهای بیشتر به منطقه را رد نکرد و گفت: من به عنوان فرمانده کل قوا هرگز، هرگز نمی‌گویم!

با این حال وی گفت که فرماندهان نظامی آمریکا بر این باورند که با گذشت زمان و با پیوستن اعضای ائتلاف به برنامه آموزش و تجهیز نیروهای عراقی، نیروهای کمتری لازم خواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین درباره انتخابات میان دوره‌ای کنگره که به نفع جمهوری خواهان تمام شد، گفت: مسئولیت شکست دموکرات‌ها در انتخابات برعهده من است. بنابراین من تا زمانی که بر سر کار قرار دارم، مسئولیت شکست حزبم را می‌پذیرم.

در جریان انتخابات میان دوره‌ای کنگره جمهوری خواهان توانستند علاوه بر کسب اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا، کنترل سنا را از دست دموکرات‌ها خارج کنند.

انتهای پیام

کد N571986

وبگردی