آفتاب
دیلی میل گزارش داد:

از رسوایی اخلاقی نظامیان لیبیایی تا ابهام در آینده طرح آموزش نظاميان

از رسوایی اخلاقی نظامیان لیبیایی تا ابهام در آینده طرح آموزش نظاميان

یک رسانه غربی از ابهام در آینده طرح آموزش سربازان ليبيايی در انگليس در پی رسوایی اخلاقی نظامیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیلی میل در گزارشی تحت عنوان "توقف آموزش نظاميان ليبی از سوی انگلیس به دلیل فساد اخلاقی" از بازگشت پیش از موعد شماری از کارآموزان نظامی ليبيايی به کشورشان در پی تعرض جنسی به برخی زنان در کمبريج، سرقت و درگیری خبر داد که قرار بود سربازان پایان نوامبر به لیبی بازگردند.

در همین رابطه در پی درخواست "اندرو لانسلی" عضو پارلمان انگليس از جنوب "کامپردجشير" در زمینه لزوم پایان دادن به آموزش نظامیان لیبیایی، وزارت دفاع انگليس از بازنگری در آموزش گروههای ديگر از سربازان ليبيايی در انگليس خبر داد.

دو کارآموز لیبیایی نیز اذعان به تعرض به زنان در روز 26 اکتبر در منطقه میدان بازار در کمبریج کرده و منتظر صدور حکم دادگاه هستند.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده بود هرگز اجازه سفرهای بدون همراه را به کارآموزان لیبیایی نمی دهد که ژوئن گذشته در قالب توافق دولت انگلیس به منظور آموزش دو هزار کارآموز نظامی وارد منطقه ای نزدیک کمبریج شایر در جنوب شرق بریتانیا شدند اما این محدودیت ها در نهایت کاهش یافت.

به گزارش دیلی میل، قرار بود که ارتش بریتانیا مهارت های رهبری را در اختیار کارآموزان لیبیایی برای کمک به این کشور جنگ زده قرار دهد اما دولت لیبی نتوانست تا هزینه این طرح را که مورد حمایت دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس قرار گرفته بود، پرداخت کند.

در همین رابطه علی زیدان نخست وزیر سابق لیبی 2.5 میلیون پوند را به دولت انگلیس داد اما پس از مدتی اعلام کرد که کنگره لیبی با پرداخت های بیشتر مخالفت کرده که در پی این موضوع کامرون در نامه ای به عبدالله الثنی جانشین زیدان در ماه آوریل اعلام کرد لیبی باید مبالغ بیشتر را بپردازد.

در ادامه این گزارش آمده است که آینده این طرح برای آموزش دو هزار کارآموز همزمان با ادامه تظاهرات ساکنان محلی کمبریج در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

به گزارش مهر، لیبی پس از سرنگونی معمر قذافی دچار هرج و مرج گردید که دخالت کشورهای غربی در این زمینه بسیار موثر بود زیرا آنها پس از اینکه از صادرات نفت این کشور مطمئن شدند اوضاع داخلی آن را به حال خود رها کردند و شبه نظامیان عملا کنترل اوضاع را در این کشور در دست گرفتند که همین موضوع باعث شد تا انگلیس متعهد به آموزش نظامیان شود اما این ماموریت ناتمام ماند.

کد N571131

وبگردی