آفتاب
بیاتیان در نطق میان دستور:

شکست انتخاباتی رییس‌جمهور آمریکا فرصتی برای تیم مذاکره‌کننده است

شکست انتخاباتی رییس‌جمهور آمریکا فرصتی برای تیم مذاکره‌کننده است

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: شکست انتخاباتی رییس‌جمهور به ظاهر مودب آمریکا فرصتی برای تیم مذاکره‌کننده به وجود آورده تا حداکثر امتیاز را در این روزهای پایانی به دست آورد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان (ایران) سیدمحمد بیاتیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: آن‌چه در صدر اخبار این روزها قرار گرفته است شکست انتخاباتی رییس‌جمهور به ظاهر مودب آمریکاست که فرصتی بی‌بدیل برای تیم مذاکره کننده به وجود آورده است که بتوانند حداکثر امتیاز را در روزهای پایانی منتهی به مذاکرات به دست آورد، نکند درگیر بازی پلیس خوب و پلیس بد آمریکایی‌ها شویم که کنگره پلیس بد باشد و دولت آمریکا پلیس خوب.

وی افزود: مراقب باشید بازنده بزرگ شما را از مسیر منحرف نسازد، تعلیق تحریم‌ها یا برداشته شدن آن‌ها که محل اختلاف جدید مذاکرات اخیر است باید منتهی به برداشته شدن همه تحریم‌ها باشد نه تعلیق آن‌ها.

بیاتیان تصریح کرد: مراقب باشید؛ به قول آمریکایی‌ها این عهدشکنان و تروریست پروران نمی‌شود اعتماد کرد، اوباما کمتر از دو سال در سمت ریاست جمهوری آمریکا است، مراقب باشید وعده سر خرمن ندهد که تحریم‌ها برداشته می‌شود بر فرض خوش‌بینی نسبت به این رئیس جمهور و قبول تعلیق تحریم‌ها، ما باید با رئیس‌جمهور و دولت بعدی آمریکا مذاکره کنیم که به آن‌ها نیز اعتمادی نیست.

نماینده مردم بیجار در مجلس در بخش دیگری از نطق خود خطاب به رییس‌جمهور یادآورشد که «آقای رییس‌جمهور می‌فرمایید از رکود عبور کرده‌ایم» و با طرح این سوالات که « بر اساس کدام آمار؟ بر اساس کدام دلیل و مدرک مستدل؟ می‌فرمایید نرخ بیکاری کاهش داشته است در کدام بخش، استان و شهرستان؟ » ابراز عقیده کرد: با بازی آمار و ارقام نمی‌توان نرخ بیکاری را کاهش داد و از رکود عبور کرد.

وی در ادامه درباره وزیر علوم نیز ابراز عقیده کرد: آقای روحانی از جنابعالی که شعار تدبیر و امید را سرلوحه کار خود قرار داده و با کلید آمده‌اید بعید است که با معرفی گزینه‌های ضعیف و فتنه‌گر برای تصدی وزارت علوم مدیریت این وزارتخانه را سه قفله کرده و به تعبیری به صورت پیمانکاری به فتنه‌گران واگذار کرده باشید. وزارت علوم پر است از نیروها و اساتید مجرب و متعهد، چرا لجاجت؟ گزینه‌ای مناسب و علمی و متعهد معرفی کنید که این مرکز مهم حیات خلوت گروه‌های فتنه‌گر نگردد و روند پیشرفت علمی کشور را ادامه دهد.

نماینده مردم بیجار در مجلس همچنین با بیان این‌که «ما همواره موافق برخورد با تخلف بوده و هستیم» مدعی شد: اما رطب خورده منع رطب کی کند؟ بگویید کسانی که بورسیه بوده‌اند ادعای برخورد با بورسیه را نداشته باشند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به برخی از مسائل حوزه انتخابیه‌اش گفت: در بیجار کمتر خانواده‌ای را پیدا می‌کنید که حداقل یک جوان تحصیلکرده بیکار نداشته باشد و نرخ بیکاری در استان ما در خوش‌بینانه‌ترین حالت حدود 30 درصد است نه هشت درصد. آقای رییس‌جمهور شاید عبور از رکودی که می‌فرمایید در منطقه زندگی شما باشد اما مطمئن باشید در سایر نقاط کشور اتفاق نیفتاده است.

بیاتیان همچنین اظهار کرد: در سال زارعی قیمت گندم 1150 تومان تعیین شده اما قیمت تمام شده بیش از اینهاست لذا پیشنهاد می‌شود قیمت 1300 تومان برای خرید هر کیلو گندم در نظر گرفته شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی به وزیر نفت نیز تذکر داد و گفت: از زمانی که در مستد وزارت نفت هستید حتی یک روستا در این حوزه انتخابیه گازرسانی نشده است.

انتهای پیام

کد N570375

وبگردی