آفتاب

گروه انصار بیت‌المقدس ارتش مصر را تهدید کرد / 12 کشته و زخمی طی درگیری‌های جدید در سیناء

گروه انصار بیت‌المقدس ارتش مصر را تهدید کرد / 12 کشته و زخمی طی درگیری‌های جدید در سیناء

در حالی که حملات ارتش مصر علیه افراد مسلح گروه تندروی انصار بیت المقدس در سینای شمالی ادامه دارد این گروه ارتش مصر را تهدید کرد که دست به حملات بیشتری می‌زند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ابو اسامه المصری از رهبران انصار بیت المقدس در فایلی صوتی در توییتر تحت عنوان "پیامی به خانواده‌های سربازان" اعلام کرد: شما این سوال را مطرح می‌کنید که چرا ما فرزندان سرباز شما در ارتش مصر را می‌کشیم. آن‌ها سربازان طاغوت هستند و در جبهه حامی یهود قرار دارند و مساجد را تخریب و مسلمانان را آواره کرده‌اند.

وی افزود: ما به خانواده‌های سربازان می‌گوییم که به سیناء بیایید تا با چشمان خود آنچه که در حق مردم صورت گرفته است را ببینید و از مردم سیناء و نه از رسانه‌ها واقعیت را بشنوید. ما به جنگ با سربازان ارتش ادامه خواهیم داد و ما از سربازان می‌خواهیم تا از ارتش خارج شوند.

در همین حال در درگیری‌های ارتش مصر با افراد مسلح گروه انصار بیت المقدس در شمال شبه جزیره سیناء پنج فرد مسلح کشته شده و هفت تن دیگر زخمی شده‌اند.

از زمان براندازی نظام محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر در ژوئیه 2013 گروه انصار بیت المقدس بیشتر حملات صورت گرفته علیه نیروهای ارتش و پلیس در سیناء را برعهده گرفته است.

انتهای پیام

کد N568111

وبگردی