آفتاب

میرمرادزهی: تا قبل از یارانه‌ها،‌ شناسنامه ملاک عمل نبود

میرمرادزهی: تا قبل از یارانه‌ها،‌ شناسنامه ملاک عمل نبود

یک عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به افراد بدون شناسنامه در این استان گفت:‌ در دوره‌های پیشین خیلی از مردم عشایر و کوه‌نشین بودند و در آن موقع شناسنامه برایشان ملاک عمل نبود چون یارانه دریافت نمی‌کردند.

هدایت الله میرمرادزهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایسنا اظهار کرد: زمانی من فرمانده نیک شهر بودم وقتی به روستاهای آنجا رفتم دیدم تعداد زیادی ( بیش از 100 نفر) نشسته اند و منتظرند تکلیفشان از نظر شناسنامه روشن شود. افراد زیادی در مناطق سیستان و بلوچستان هستند که پرونده هایشان تشکیل شده و آزمایش دی ای ان آنها انجام شده و هویتشان نیز مشخص شده است.این افراد منتظر ند تکلیفشان روشن شود.

او ادامه داد: درخواست ما این است که بچه‌های کوچکی که می‌خواهند به مدرسه بروند و تحصیل کنند تعیین تکلیف شوند؛ چرا که آنها گناهی ندارند که از امکانات محروم شوند، یارانه نگیرند و به مدرسه نروند.

به گفته این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان رئیس ثبت احوال کشور در دو سری سفر به استان سیستان و بلوچستان وضعیت این استان را از لحاظ شناسنامه بررسی کردند و دستور داده که اعضای کمیسیون مربوطه فعال شوند و افراد منتظر را تعیین و تکلیف کنند.

میرمرادزهی همچنین گفت: در گذشته بعضی از کسانی که در کوه و کمر زندگی می‌کردند توجه زیادی به مسئله شناسنامه نداشتند اما زمانی که امتیازی مثل یارانه به آنها تعلق گرفت مراجعه کردند و درخواست تعیین تکلیف داشتند. خود من بعضی از خانواده‌ها را می‌شناسم که ایرانی اصیل هستند ولی توجهی به مسئله شناسنامه نداشتند و زمانی که نیاز پیدا کردند مراجعه کردند.

او ادامه داد: هر قدر مردم در این زمینه آگاه‌تر می‌شوند نیاز به امور سجلی بیشتر می‌شود. ما نیز در مجمع نمایندگان این استان این موضوع را در جلساتی که داشتیم مطرح کردیم. حرکاتی نیز انجام شده ولی خواسته ما این است که عزم و اراده ای باشد تا این مسئله سریعتر تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام

کد N565849

وبگردی