آفتاب
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی:

جریان اصلاح‌طلب بر تصمیم ساز بودن جوانان تاکید دارد

جریان اصلاح‌طلب بر تصمیم ساز بودن جوانان تاکید دارد

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: جریان اصلاح‌طلب بر تصمیم‌ساز بودن جوانان تاکید دارد و فضای دانشگاه را برای رشد آنان باز می‌گذارد. اگر جلوی فعالیت جوانان گرفته شود،‌ دانشگاه را افسردگی و یاس می گیرد.

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: جریان اصلاح‌طلب بر تصمیم‌ساز بودن جوانان تاکید دارد و فضای دانشگاه را برای رشد آنان باز می‌گذارد. اگر جلوی فعالیت جوانان گرفته شود،‌ دانشگاه را افسردگی و یاس می گیرد.

جهانبخش خانجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: نمایندگان مجلس چند دسته هستند؛ جریان موسوم به جبهه پایداری رادیکال هستند و طبیعی است که عملکردی متضاد با جریان معتدل داشته باشند. آن‌ها جامعه پرآشوب را می‌بینند، می‌خواهند دولت توفیقی نداشته باشد. انتظاری جز این نیز از جریانی که با وجود استفاده از منابع در دسترسشان شکست خورده‌اند، نیست.

وی با اشاره به جریان نمایندگان دلسوز در مجلس گفت: جریان فهیم و دلسوز نمایندگان مجلس نیز وجود دارد که دولت و هیأت پارلمانی‌اش باید برای همگرایی بین خود و آن تلاش کند. دولت باید برنامه ها و منویات قبلی‌اش را برای آن‌ها بیان کند.

وی با بیان این‌که «نباید همه موضوعات کشور را سیاسی ببینیم» تصریح کرد: اولین ضعف در مورد عدم اعتماد مجلس به نیلی احمدآبادی از آن‌جایی صورت گرفت که اغناسازی مناسب صورت نگرفت. تمام مجموعه مجلس را نمی توان دنباله رو جریان تند و افراطی دانست. باید زمان و شرایط را هم مدنظر قراردهیم و برای اغناسازی تلاش بیشتری انجام دهیم. مجلس نمایندگان مستقل ، معتدل و معقولی دارد که می توان با آن ها در فرآیند توسعه یافتگی کشور همراه شد.

وی استفاده جریان افراطی از رسانه‌ها را دلیل دیگر عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت در مجلس دانست و خاطرنشان کرد: بخش دیگری که دلیل عدم کسب رای نیلی احمد آبادی شد به استفاده وسیع جریان افراطی از رسانه ها و اطلاعات باز می‌گردد. وقتی تمام رسانه ها در اختیار آنان قرار می گیرد. آن ها نیز استفاده عملی می‌کنند و با گسترش اطلاعات غلط میان دیگر نمایندگان ، ذهن آنان را نسبت به گزینه دولت خراب می‌کنند، ذهن که خراب می‌شود کل فرآیند تصمیم گیری نیز به تبعیت از آن خراب می‌شود.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی همچنین با ضروری دانستن استفاده از تاکتیک های مناسب توسط دولت ابراز عقیده کرد:‌مجموعه دولت باید کمی با تاکتیک مناسب تری در موضوعات کلان کشور حاضر شود.وزارت کشور ،‌استانداری ها و مجموعه های دولتی برای تبیین راهبردهای دولت و رابطه متقابل میان دولت و مجلس بکوشند.

وی در ادامه گفت: دولت باید توان این اغناسازی را در شهر‌ها و روستاها داشته باشد که با تغییر یک فرماندار و شهردار، دیگر کارمندان نباید نسبت به او موضع بگیرند.

این استاد دانشگاه شکست جریان اقتدار گرا در انتخابات را دلیل تلاش آنان برای تضعیت دولت خواند و افزود: جریان اقتدارگرا که در حوزه سیاسی شکست خورده است بر نمی تابد تا جریان عاقل و معتدل در کنار دانشگاه ها قرار داشته باشد می خواهند با در التهاب قرار دادن مسئولین ،‌فضای دانشگاه را به مکتبی تبدیل کنند تا بتوانند در این شرایط به سودجویی خود ادامه دهند.

وی با بیان این‌که « تنها نیروهای آشوب گر از فضای پرآشوب سود می برند » تصریح کرد: باید دید چه کسانی از فضای آرام کشور نفع نمی‌برند. طبیعی است که جریان اصلاح‌طلب اصرار دارد تا جوانان به عنوان تصمیم سازان در فضای کشور حضور داشته باشند. پس فضای دانشگاه را برای آن ها باز می‌کند. اگر فضای دانشگاه بسته باشد و دانشجو فعالیت نکند،‌ افسردگی و یاس آن را فرا می‌گیرد.

خانجانی با تاکید بر لزوم رابطه میان دولت و مردم همچنین دولت ومسوولین، افزود: دولت و مسوولین آموزش عالی و سخنگویان آنها باید با مردم و نمایندگان مستقل مجلس نشست بگذارند و آن ها را نسبت به برنامه هایشان آشنا کنند.در این صورت تضارب آرا کاهش و شاهد تعامل سازنده خواهیم بود.

وی تاکید کرد : به نظر من تیم رسانه‌ای و پارلمانی دولت نیز باید فعال تر عمل کند و با وسعت عمل بیشتر مردم و رسانه‌ها را در جریان امور بگذارند. از طرفی نیز ضروری است تا با ادبیات مناسب صحبت ها مطرح شود، چرا که تیم رادیکال کشور منتظر رصد این مشکلات و سوء استفاده ازآن هستند.

وی در پاسخ به چرایی طرح مسئله ای از سمت برخی نمایندگان مبتنی بر این جمله که « نیلی احمدآبادی گزینه اصلی وزارت خانه نبوده است » گفت: آن‌ها با این صحبت‌ها می‌خواهند رفتار بی اعتمادی نسبت به دولت را گسترش دهند، چراکه هیچ رئیس‌جمهوری خود و مردم را سردرگم نمی کند. عده ای که این صحبت را کردند از فرآیند اتفاقات سال 88 سوء استفاده می‌کنند و با ابزارهای رسانه ای بر طبل اختلافات می کوبند. این حرکات و حرف ها مشکوک است. این امر که عده ای را خودی و عده ای را از غیر می‌نامند، درست نیست و برخلاف فرمایشات و منویات رهبری است.

انتهای پیام

کد N563545

وبگردی