آفتاب
موسوی بجنوردی:

قصد امام حسین (ع) شهادت نبود بلکه تشکیل حکومت اسلامی بود

قصد امام حسین (ع) شهادت نبود بلکه تشکیل حکومت اسلامی بود

یک عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با اشاره به این‌که بعضا گفته می‌شود امام حسین (ع) برای شهادت آمده بود، تاکید کرد که ایشان می‌خواست حکومت حقه اسلامی را تشکیل دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوردی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) که شب گذشته در حسینیه دارالزهراء (س) برگزار شد، گفت: امام خمینی زمانی که ولایت فقیه و حکومت اسلامی را در نجف تدریس می‌کردند، گفتند که امام حسین (ع) برای شهادت نیامده بود، بلکه برای تشکیل حکومت اسلامی آمده بود و در واقع حضرت می‌خواست حکومت حقه اسلامی را تشکیل دهد.

این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز خاطرنشان کرد: اگر جامعه‌ای اصلاح شود و رونق بگیرد با یک روحانی مثل امام (ره) این تحول اتفاق می‌افتد و اگر هم فاسد شود، یک روحانی فاسد است که جامعه را خراب می‌کند.

وی افزود: خطبه‌های سیدالشهداء در روز عاشورا بسیار آموزنده و تکان دهنده است، اما من متاسفم که این خطبه‌ها را در مجالس روضه نمی‌خوانند.

این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با بیان این‌که برخلاف قول مرسوم امام حسین (ع) یک ساعت و نیم مانده به غروب شهید شد، تاکید کرد: یک ساعت و نیم بعد از شهادت امام حسین (ع) عمربن سعد نماز جماعت خواند و در آن نماز گفت «اللهم صل الله محمد و آل محمد» در حالیکه آن روز آل محمد منحصر در امام حسین (ع) بود. همین عمربن سعد خبیث در زمان شهادت امام حسین (ع) گریه می‌کرد، اما امان از حب دنیا و حب مقام که انسان حاضر است برای این‌که دو سه روزی مقامی داشته باشد اینقدر ذلت را تحمل کند.

این پژوهشگر دینی در ادامه به نقش عظیم حضرت زینب (س) در واقعه کربلا اشاره کرد و گفت: متاسفانه کمتر از نقش حضرت زینب (س) در کربلا سخن گفته می‌شود.

وی در پایان با اشاره به شهادت حضرت علی‌اکبر (ع) در روز عاشورا ، یادآور شد: حضرت علی‌اکبر مقام بالایی در حد امامت داشت و اگر ایشان به شهادت نمی‌رسید، احتمالا به درجه امامت نائل می‌شد.

انتهای پیام

کد N562443

وبگردی