آفتاب

تاکید رییس دادگستری تهران بر صدور آرای قاطع

تاکید رییس دادگستری تهران بر صدور آرای قاطع

رییس دادگستری استان تهران در نشست ماهانه کمیسیون بررسی امور حقوقی و قضایی دادگستری استان تهران گفت: دادگستری استان تهران از بضاعت و ظرفیت قضایی لازم جهت احراز رتبه مناسب در نظام قضایی اسلامی برخوردار است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و تقدیر از تلاش‌های دست‌اندرکاران امور آموزش دادگستری، بر اهمیت موضوع آموزش و نقش آن در حفظ و رشد منابع انسانی و نیز تحقق عدالت در نظم قضایی تاکید کرد و افزود: قاضی قطعا باید عالم بلکه مجتهد باشد. در شرایط ضروری که قاضی مجتهد به تعداد کافی در اختیار نداریم باید از غیر مجتهدین که عالم و آشنا به مسائل قضایی اسلامی هستند استفاده کنیم.

وی گفت: در این مسیر هر چه سطح علم، آگاهی و معلومات قضات بیشتر باشد علاوه بر تاثیر مستقیم دانش در تشخیص حق و عدالت در مقام رسیدگی به تناسب بهره علمی، شان و منزلت قضایی نیز ارتقا می‌یابد و آسیب‌پذیری او نیز کاهش می‌یابد.

اسماعیلی در ادامه افزود: امروز مسئولیت دستگاه قضایی و دادگستری استان تهران آن است که علاوه بر جذب نخبگان علمی حوزوی و دانشگاهی در دوران خدمت نیز با روش‌های مختلف از جمله برگزاری نشست‌های قضایی در جهت ارتقا و افزایش سطح علمی قضات گام‌های جدی برداشته شود.

رییس دادگستری استان تهران با اشاره به نقش، اهمیت و جایگاه دادگستری استان تهران، ویژگی‌ها و حساسیت‌های قضاوت در این استان، گفت: دادگستری استان تهران گرچه با کمبود کادر قضایی مواجه است ولی به لحاظ وجود قضات عالم و فرهیخته از بضاعت و ظرفیت لازم جهت احراز رتبه مناسب در نظام قضایی اسلام برخوردار است.

اسماعیلی در خاتمه با اشاره به لزوم اصدار آراء عالمانه برخوردار از استدلال کافی، استناد قانونی و مشتمل بر ادبیات فاخر و صریح و روشن و نیز دارا بودن ویژگی اتقان و استحکام، گفت: آرای مراجع قضایی باید قاطع و برطرف‌کننده‌ نزاع و مشتمل بر فصل خصومت و اجرای عدالت باشد.

این گزارش در خاتمه حاکی است: کمیسیون بررسی امور حقوقی و قضایی دادگستری استان تهران به صورت ماهانه با حضور قضاتی از واحدهای قضایی به همت معاونت آموزش برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N561495

وبگردی