آفتاب

گزارش جدید سازمان ملل از افزایش تعداد خارجی‌های پیوسته به گروه‌های تروریستی

گزارش جدید سازمان ملل از افزایش تعداد خارجی‌های پیوسته به گروه‌های تروریستی

سازمان ملل در گزارش جدید خود آورده که جهان با چالش افزایش پیوستن خارجی‌ها به گروه‌های تروریستی مواجه است به طوری که تنها 15 هزار خارجی در سوریه و عراق در کنار این گروه‌ها می‌جنگند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این گزارش که توسط کارشناسان ناظر بر اقدامات طالبان و القاعده تهیه شده، آمده است: از 2010 تعداد شبه نظامیان خارجی که به گروه‌های تروریستی پیوسته‌اند از تعدادی که در سال‌های دهه 1990 به این گروه‌ها ملحق شدند، بیشتر است و این نشان دهنده رشد بیش از حد گرویدن شبه نظامیان و افراط خارجی به این گروه‌هاست.

این گروه از کارشناسان برای حمایت از اعمال تحریم‌های کمیته مخصوص علیه القاعده شکل گرفته است.

این گروه همچنین اعلام کرد که این شبه نظامیان از بیش از 80 کشور برای رابط‌های القاعده در سوریه و عراق فعالیت می‌کنند و همین موضوع باعث شد تا بیم آن رود که در چند سال آینده به تهدید برای منطقه تبدیل شوند. البته برگشت این شبه نظامیان به کشورهایشان خود تهدیدی برای امنیت داخلی کشورهای مبدا محسوب می‌شود. تنوع این کشورها همچنین به معنای به اشتراک گذاشتن مهارتها و آموزه‌های شبه نظامیان خارجی در عراق و سوریه است.

در گزارش این گروه همچنین آمده است: اکثر این شبه نظامیان خارجی از فرانسه، فدراسیون روسیه و انگلیس به همراه ایرلند شمالی هستند. علاوه بر این استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی توسط این گروه‌ها به ویژه داعش به یک معضل بدل شده است.

انتهای پیام

کد N561133

وبگردی