آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا عنوان شد

برخی مدیران مانع تحقق اهداف خصوصی‌سازی شدند

برخی مدیران مانع تحقق اهداف خصوصی‌سازی شدند

یک استاد دانشگاه گفت: در جریان واگذاری‌های مجموعه‌های دولتی به بخش خصوصی پیرو اصل 44 بعضا مشاهده شد که قشری از مدیران که منافع قابل توجهی از پست‌های اقتصاد دولتی کسب کرده بودند با نفوذ و قدرتی که داشتند مانع تحقق اهداف خصوصی‌سازی شدند.

بهنام ملکی - عضو هیات علمی دانشگاه - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بخش خصوصی ظرفیت بالقوه‌ای در تولیدات صنعتی، خدمات فنی مهندسی، دارویی، نرم‌افزارهای رایانه‌ای، آی‌تی، نانو و بیوتکنولوژی دارد که اگر اصل 44 به درستی اجرا می شد، این بخش تا به حال اقتصاد کشور را متحول کرده بود.

وی افزود: توان بخش خصوصی برای ایجاد مزیت‌های صادرات غیرنفتی بسیار بالاست اما متاسفانه چرخ این بخش به گل نشسته است. اگر اصل 44 اجرا می‌شد تا الان بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل شده بود.

ملکی ادامه داد: بخش خصوصی همیشه دنبال جایی است که از رانت بیشتری برخوردار است، لذا این دولت است که باید هوشمند باشد و این چرخه را اصلاح کند.

این اقتصاددان، جلوگیری از انحصار مخرب در جهت ایجاد رقابت سالم را ضروری دانست و گفت: انحصار مخرب باعث می‌شود تا تولیدکنندگان تحت فشار رقابت قرار نگیرند و در نتیجه لاشی برای افزایش کیفیت محصولات از خود نشان ندهند.

انتهای پیام

کد N560518

وبگردی