آفتاب
یک فعال دانشجویی:

بیانیه وزارت علوم در ارتباط با بورسیه‌های غیرقانونی جامع اما غیر بازدارنده است

بیانیه وزارت علوم در ارتباط با بورسیه‌های غیرقانونی جامع اما غیر بازدارنده است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان گفت: بیانیه‌ای که از طرف وزرات علوم در ارتباط با بورسیه‌های غیرقانونی در دولت‌های دهم و یازدهم اعلام شد بسیار جامع بود. اما متأسفانه موارد مطرح شده در آن آن‌قدر بازدارنده نیست که دیگر شاهد چنین تخلفاتی نباشیم.

محمدحسین صالح‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: انتشار این بیانیه بعد از پنج ماه از افشای تخلفات در بورسیه‌ها بود که به نظر می‌رسد خیلی دیرهنگام بود. در دولت‌های قبل از دولت دهم و یازدهم تخلفات بورسیه‌ای وجود داشته که حتی چندین بار سازمان عدالت اداری نیز نسبت به آن تذکر داده بود.

وی ادامه داد: اما هیچ‌گاه تخلفات این‌چنین که 840 بورسیه لغو شود و اطلاعات علمی تا این حد اشتباه باشد، نداشته‌ایم. کاش موارد بازدارنده‌تری برای این شرایط نادر درنظر می‌گرفتند.

این فعال دانشجویی با ضروری دانستن مجازات مسئولین دست‌اندرکار در تخلفات بورسیه‌ها، تصریح کرد: خیلی از موارد طرح شده در این بیانیه بر اساس مصالح ملی بود و نه ضرورت برخورد قانونی با متخلفین. به طور مثال کسانی که بورسیه‌های خارجی داشتند به علت مصالح ملی و حفظ شأن بین‌المللی کشور باقی ماندند.

وی افزود: کسانی که با هزینه‌های دولتی تحصیل می‌کنند و این رانت تحصیلی را کسب کرده‌اند جای بقیه افرادی را که لیاقت تحصیل با بورسیه‌ها را داشتند گرفته‌اند. امیدواریم که دیگر شاهد چنین اتفاق‌هایی نباشیم.

انتهای پیام

کد N558601

وبگردی