آفتاب
برای اولین بار صورت گرفت:

دیدار مقام‌های کره شمالی با مخبر ویژه حقوق بشر سازمان ملل

دیدار مقام‌های کره شمالی با مخبر ویژه حقوق بشر سازمان ملل

مقام‌های کره شمالی گفتند، آن‌ها برای نخستین بار با یکی از بازرسان ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر دیدار کرده‌اند و گمان می‌کنند که وی به پیونگ یانگ سفر کند. یکی از مقامات سازمان ملل نیز این دیدار را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سفر یکی از بازرسان حقوق بشر سازمان ملل به کره شمالی، موفقیتی در تلاش‌های بین‌المللی برای بررسی برخوردهای کره شمالی با شهروندانش است. اما این پیشنهاد کره شمالی احتمالا تلاش دیگری برای متوقف کردن افزایش درخواست‌های بین المللی برای ارجاع پرونده‌ حقوق بشر این کشور به دادگاه بین المللی کیفری است.

چوئه میونگ نام، یکی از مقامات وزارت امور خارجه کره شمالی در مسائل حقوق بشر کمی پس از این نشست گفت، مرزوقی دروسمان، مخبر ویژه سازمان ملل درباره احتمال این سفر بسیار خوش بین است و از شنیدن پیشنهاد ما بسیار خوشحال شد.

وی افزود: هنوز هیچ تاریخ دقیقی مشخص نشده اما کشورم به دنبال یک گزارش تازه و بی‌طرفانه نسبت به وضعیت حقوق بشر کره شمالی است. گزارش‌های قبلی که او آماده کرده بر مبنای شایعات، اطلاعات ساختگی و تحریف بود.

این نشست یک روز پیش از آن برگزار شد که دروسمان گزارش سالانه خود درباره کره شمالی را به کمیته حقوق بشر سازمان ملل ارائه می‌دهد. در این گزارش به شدت از شورای امنیت خواسته شده تا پرونده کره شمالی در زمینه سوابق حقوق بشرش به دادگاه بین الملل کیفری ارجاع داده شود.

ارجاع این پرونده کره شمالی به دادگاه بین المللی کیفری، جدی‌ترین و شدیدترین اقدام جامعه جهانی در رابطه با سوابق بد حقوق بشری کره شمالی از جمله کمپ‌های زندان سیاسی، قحطی و اعدام‌های گسترده است.

گزارش دروسمان اعمال تحریم علیه مردم کره شمالی که مسئول جنایت علیه بشریت هستند را پیشنهاد می‌کند. در این گزارش تمامی 193 عضو سازمان ملل را به تحقیق و تحت پیگرد قرار دادن مرتکبان جنایت علیه بشریت در کره شمالی تشویق می‌کند.

در این گزارش آمده است: چنین اقداماتی به عنوان اقدام بازدارنده علیه جنایات آتی عمل می‌کنند.

انتهای پیام

کد N557890

وبگردی