آفتاب

بان کی‌مون از اختصاص 8 میلیارد دلار برای توسعه شاخ آفریقا خبر داد

بان کی‌مون از اختصاص 8 میلیارد دلار برای توسعه شاخ آفریقا خبر داد

دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد: طرف‌های بین‌المللی امروز( دوشنبه ) وعده داده‌اند که مبلغ هشت میلیارد دلار را به منظور توسعه و اجرای پروژه در هشت کشور منطقه شاخ آفریقا اختصاص خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه این کمک‌های که از جانب چند سازمان شامل بانک جهانی ، بانک توسعه آفریقا ،‌اتحادیه اروپا و بانک توسعه اسلامی پرداخت می‌شود از تلاش ها به منظور تقویت اقتصاد چند کشور منطقه شاخ آفریقا حمایت کرده و صرف مبارزه با گرسنگی و درگیری در این منطقه ناپایدار خواهند شد.

کشورهایی که قرار است این کمک ها را دریافت کنند شامل :‌ جیبوتی، اریتره ،‌اتیوپی، کنیا،‌سومالی، سودان جنوبی، سودان و اوگاندا می‌شوند .

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در بیانیه ای عنوان کرد: کشورهای شاخ آفریقا در حال ایجاد پیشرفت های مهم اما ناقص در زمینه رشد اقتصادی و ثبات سیاسی هستند.

وی افزود: اکنون زمان سرنوشت سازی فرارسیده تا از این تلاش ها حمایت کنیم ، به چرخه های فقر و درگیری خاتمه دهیم و از ناپایداری به سوی وضعیت پایدار حرکت کنیم.

بان کی مون امروز( دوشنبه) با ورود به کشور اتیوپی سفر خود به منطقه شاخ آفریقا را آغاز کرد.

بان کی مون در ادامه این سفر قرار است به کشورهای جیبوتی و کنیا رفته و رهبری هیئتی به نمایندگی از شش سازمان بین‌المللی دیگر را عهده دار باشد.

علاوه بر بان کی مون در این سفر جیم یونگ کیم رئیس بانک جهانی و مقامات اتحادیه افریقا و اتحادیه اروپا و همچنین مقامات بانک توسعه آفریقا ،‌بانک توسعه اسلامی و بلوک منطقه‌ای موسوم به سازمان بین دولتی توسعه ( IGAD) حضور خواهند داشت.

از جمله پروژه های در نظر گرفته شده برای دریافت این کمک ها خطوط نفت و تقویت خطوط حمل و نقل و همچنین دسترسی به اینترنت و امکانات آموزشی می باشند. این کمک ها همچنین صرف تقویت تجارت بین کشورها و رشد اقتصادی در منطقه شاخ آفریقا که با مسائلی نظیر بیکاری و آوارگی مردم به سبب جنگ و گرسنگی دست به گریبان است خواهند شد.

جیم یونگ کیم رئیس بانک جهانی اظهار داشت :‌این کمک مالی جدید نشاندهنده فرصت مهم و جدیدی برای مردم منطقه شاخ آفریقا است تا اطمینان حاصل شود آنها به آب آشامیدنی،‌ مواد غذایی کافی،‌ خدمات بهداشتی و آموزشی و شغل دسترسی پیدا خواهند کرد.

وی افزود: فرصت بزرگی برای شاخ آفریقا ایجاد شده تا از چرخه قحطی و کمبود غذا و آب و درگیری فاصله بگیرد.

بان کی مون همچنین قرار است در شهر نایرویی یک کمپین جهانی به منظور پایان دادن به اقدام غیر انسانی ختنه زنان در آفریقا را آغاز کند.

انتهای پیام

کد N557355

وبگردی