آفتاب

اسنودن: مقام‌های اطلاعاتی آمریکا عاملان بمب‌گذاری بوستون را قبل از حمله می‌شناختند

اسنودن: مقام‌های اطلاعاتی آمریکا عاملان بمب‌گذاری بوستون را قبل از حمله می‌شناختند

مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا گفت، دولت واشنگتن در رهگیری عاملان انفجار بوستون به رغم تمامی پوشش‌های اطلاعاتی و جاسوسی شکست خورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا می‌گوید بمب گذاری ماراتن بوستون نشان داد تهدیدها چطور حتی با پوشش شدید امنیتی به مرحله عمل می‌رسند.

اسنودن که خود افشا کننده میلیون‌ها سند و مدرک به خبرنگاران است در جریان گفت‌وگوی آنلاین با لارنس سینگ، پروفسور حقوق دانشگاه هاروارد از مسکو محل تبعیدش ادامه داد: حقیقت این است که می‌دانستیم عاملان بمب گذاری ماراتن بوستون چه کسانی بودند و با چه کسانی ارتباط داشتند اما هیچ کاری برای تعقیب آنها نکردیم.

وی گفت: من در خانواده‌ای بزرگ شدم که در آن این اعتقاد وجود دارد که دولت اهداف استواری دارد و بهترین کارها را انجام می‌دهد. اما آنچه که من از آن سر در نمی‌آورم این است که دولت چرا آنچنان که باید درست از عهده کارهایش بر نمی‌آید. برنامه‌های جاسوسی آمریکا طوری است که آن ها هر چه را که ممکن باشد ضبط می‌کنند.

با وجود ادعاهای اسنودن مت اولسون، یکی از مقام‌های سابق اطلاعاتی آمریکا گفت: افشای اطلاعات محرمانه مسیر ارتباطی تروریسم را تغییر داده و باعث شده تا بسیاری از آن‌ها مخفیانه دست به ادامه فعالیت‌هایشان بزنند.

این مقام مسئول سابق مرکز ملی مقابله با تروریسم آمریکا به شبکه خبری سی ان ان گفت: ما با افشای این اطلاعات، مسائل مربوط به برخی اشخاص و افراد را از دست دادیم. آن‌ها متوجه شده‌اند که چگونه باید اطلاعاتشان را رمزگذاری کنند و تکنیکهای خاص به کار بگیرند. آن‌ها آدرس‌های ایمیل خودشان را تغییر داده‌اند.

انتهای پیام

کد N551117

وبگردی