آفتاب
آشنا در جمع خبرنگاران:

دولت و ملت ایران خود را مدیون آیت‌الله مهدوی‌کنی می‌دانند

دولت و ملت ایران خود را مدیون آیت‌الله مهدوی‌کنی می‌دانند

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در کنار مردم در سوگ آیت‌الله مهدوی‌کنی می‌نشیند، گفت: دولت و ملت ایران خود را مدیون آیت‌الله مهدوی‌کنی می‌دانند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور در بیمارستان رجایی پس از درگذشت مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار داشت: امروز در تاریخ انقلاب اسلامی به یادگار خواهد ماند، یکی از ستون های انقلاب اسلامی و یکی از کسانی که عمود خیمه جمهوری اسلامی ایران بود، به دیدار خداوند شتافت.

آشنا افزود: تاریخ درباره این مرد بزرگ قطعا قضاوت پاکی خواهد کرد، آیت‌الله مهدوی‌کنی کسی بود که نماد اعتدال در تحصیل، تدریس، انقلابی‌گری، سیاست‌ورزی و تربیت انسان‌های خلیل بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی از میان تمام مسئولیت های ممکن، تربیت انسان ها را پذیرفت آنهم بدون اینکه از دولتی کمک بگیرد، یادآور شد: ایشان به اعتبار آبروی خود، به اعتبار احترامی که جامعه علمی و خیرین و افراد محترم برای وی قائل بودند، دانشگاهی تاسیس کرد تا انقلاب اسلامی را از نظر نیروهای دانشمند و متعهد تضمین کند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران، ملت ایران و همه آحاد مردم خود را مدیون این شخصیت بزرگوار می دانند و امیدوارم که ملت ایران در جریان بزرگداشت این پیر خرد چنان کنند که همگان بدانند مردم ایران پاسدار ارزش‌های مجاهدین انقلاب اسلامی هستند.

استاد دانشگاه امام صادق(ع)در پایان خاطر نشان کرد: دولت نیز در کنار مردم در این سوگ می نشیند.

کد N549166

وبگردی