آفتاب

چالش در مذاکرات امنیتی سایبری چین و آمریکا

چالش در مذاکرات امنیتی سایبری چین و آمریکا

دیپلمات‌ ارشد چین در دیدار با وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که از سرگیری همکاری امنیت سایبری میان پکن واشنگتن دشوار خواهد بود و علت آن "اقدامات اشتباه آمریکا" است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مساله امنیت سایبری روابط دو جانبه آمریکا چین را به چالش کشیده است و روز چهارشنبه اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) اعلام کرد: هکرهایی با پشتیبانی دولت چین حملات بیشتری را علیه شرکت‌های آمریکایی به راه انداخته‌اند؛ اتهامی که پکن نمی‌پذیرد.

دولت ایالات متحده آمریکا در ماه مه پنج تن از افسران ارتش چین را به جاسوسی علیه شرکت‌های آمریکایی متهم کرد و همین امر موجب شد تا پکن کارگروه دو جانبه مسائل امنیت سایبری را تعطیل کند.

یانگ جیچی، مشاور وزارت امور خارجه چین در دیدار با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در بوستون گفت: آمریکا باید اقدام مثبتی را در راستای زمینه سازی برای مذاکرات امنیت سایبری دو جانبه و ازسرگیری گفت‌وگوها انجام دهد.

وی افزود: به دلیل اقدامات اشتباه آمریکا در این مرحله بسیار دشوار است که بخواهیم مذاکرات و همکاری امنیت سایبری را از سربگیریم.

ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) پیشترگفته بود که این سازمان جاسوسی شبکه‌های رسمی دانشگاه‌های چین و هنک گنگ را هک کرده است. با این وجود چین نیز مرتبا از سوی آمریکا به جاسوسی متهم می‌شود.

انتهای پیام

کد N547311

وبگردی