آفتاب
تداوم سیاست گسترش به شرق؛

مرکز آموزش ناتو در گرجستان دایر می شود

مرکز آموزش ناتو در گرجستان دایر می شود

وزیر دفاع گرجستان با اعلام خبر دایر شدن مرکز آموزش ناتو در این کشور اعلام کرد تفلیس تسلیم فشارهای مسکو نشده و از سیاست خود برای گسترش روابط با غرب چشم پوشی نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که سیاست گسترش به شرق ناتو در سال های گذشته تنش های فراوانی را در مرزهای روسیه به وجود آورده و حتی در سال 2008 میلادی سبب لشکرکشی روس ها به خاک گرجستان شد،اما با این وجود سازمان پیمان آتلانتیک شمالی همچنان سیاست گسترش ارتباط با کشورهای استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی را دنبال می کند.

در همین رابطه رویترز به نقل از "ایراکلی آلاسانیا" وزیر دفاع گرجستان، اعلام کرد که مرکز آموزشی ناتو در این کشور دایر می شود.

تفلیس در حالی پذیرای این مرکز آموزشی خواهد بود که خط لوله انتقال گاز آذربایجان به اروپا نیز از خاک گرجستان عبور می کند و در کنار هم قرار گرفتن این موارد موجب افزایش خصومت روسیه با این کشور می شود.

اما با این وجود وزیر دفاع گرجستان می گوید: ما باید از روبرو شدن با روسیه پرهیر کنیم؛ گرجستان نیازمند ثبات است. اما با این وجود ما هیچگاه تسلیم مسکو نمی شویم.

به نوشته رویترز، وضعیت اوکراین و درگیری های شرق این کشور و جدا شدن شبه جزیره کریمه از آن، موجب شده تا کشورهای استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی نگران وضعیت خود باشند از همین رو درصدد هستند تا به نحوی قدرت خود را در برابر روسیه افزایش دهند.

 

کد N546001

وبگردی