آفتاب
مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه:

املاک موقوفه با قیمت روز و از طریق مزایده واگذار می‌شوند

املاک موقوفه با قیمت روز و از طریق مزایده واگذار می‌شوند

مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تمامی اجاره‌های موقوفات باید به روز شوند که بهترین روش این واگذاری‌ها از طریق مزایده و به قیمت کارشناسی روز هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حجت‌الاسلام امرالله حسنی‌نیا در همایش آموزشی متولیان موقوفات خراسان رضوی که در امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر برگزار شد، با بیان این‌که بعضی افراد در تلاشند حق و حقوقات وقف را از بین ببرند، افزود: بعضی از افراد جامعه آنچنان ولع و حرص مال دنیا آنها را فراگرفته است که منابع ملی و موقوفات را جزء اموال خود می‌دانند و به هرطریقی می‌خواهند آن‌ها را تصرف کنند.

حسنی‌نیا با بیان این‌که متولیان موقوفات در یک میدان جهاد و مبارزه قرار گرفته‌اند تا در برابر زیاده خواهانی که می‌خواهند حق و حقوقات وقف را از بین ببرند ایستادگی کنند، افزود: یکی از سازمان‌هایی که رسالت اصلی آن حمایت از متولیان و موقوفه‌هاست اداره اوقاف است.

مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه وظیفه سازمان اوقاف را حمایت تمام عیار در محاکم قضایی از متولیان وقف دانست و بیان کرد: قانون برای حمایت همه جانبه از وقف و متولی آن دست اوقاف را بازگذاشته است.

وی با تاکید براین‌که سازمان اوقاف به عنوان نماینده حاکمیت اسلامی نظارت جدی و قانونی برای حمایت متولیان وقف دارد، افزود: وقف دارای سابقه تاریخی و مذهبی زیادی است به طوری که در فرهنگ اهل بیت و پیامبر اسلام به گونه‌ای بوده که اگر در آن زمان کسی وقف نمی‌کرد مثل کسی بود که در زمین منزوی شده بود.

مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این‌که افراد عادی و معمولی با یک وقف هنوز نام آنها پابرجا است، گفت: به خاطر موقوفاتی که این افراد از خود به جای گذاشته‌اند موجب شده از محل عواید موقوفات بخشی از مشکلات جامعه حل شود.

حسنی‌نیا همچنین تاکید کرد: در دین، مذهب و اعتقاد ما حفظ موقوفات و احیای عمل به نیت واقف کمتر از خود وقف نیست و در کنار آن حفظ موقوفه با ارزش‌تر است.

وی همچنین با تاکید بر این‌که متولیان امانت داران وقف می‎باشند، گفت: متاسفانه اداره وقف و امور خیریه در گذشته به گونه‌ای بوده است که عواید آن را جمع آوری و فقط هزینه می‌شده است و حال باید برنامه‌ریزی اقتصادی بهتری برای موقوف‌ها مهیا شود تا بخشی از خلاء‌های اقتصادی جامعه رفع شود.

در پایان این مراسم از هشت متولی برتر این شهرستان‌ها تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

کد N543474

وبگردی