آفتاب

مالکی:بیشتر کشورها از مقابله با داعش هراس دارند/تحقق ثبات سیاسی ضامن برقراری امنیت در عراق

مالکی:بیشتر کشورها از مقابله با داعش هراس دارند/تحقق ثبات سیاسی ضامن برقراری امنیت در عراق

نوری مالکی امروز (سه‌شنبه) در سخنانی با بیان اینکه داعش یک "طرح بین‌المللی" است، گفت: ما نمی‌خواهیم ائتلاف نوک پیکانی برای تغییرات منطقه‌ای باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه سومریه‌نیوز عراق، نوری مالکی، معاون رییس‌جمهوری عراق در سخنانی در دیدار با شیوخ عشایر در مرکز شهر کوت در استان واسط عنوان داشت: تحقق ثبات سیاسی ضامن برقراری امنیت در کشور و تحقق ثبات امنیتی است.

وی عنوان داشت: تحصن‌هایی که در گذشته در استان الانبار برگزار می‌شد، طرحی برای از بین بردن نظامی سیاسی در عراق بود و ما توانستیم تروریسم را تحت کنترل خود درآوریم اما متأسفانه تروریسم از طریق خواسته‌های تحصن‌ها به میان ما راه پیدا کرد.

مالکی گفت: بیشتر کشورها از مقابله با داعش هراس دارند چرا که داعش یک طرح بین‌المللی است.

این مقام عراقی عنوان داشت: ما کمک‌های ائتلاف را رد نمی‌کنیم بلکه این ائتلاف نباید نوک پیکان برای تغییرات منطقه‌ای باشد بلکه ما خواهان ائتلاف بین‌المللی در چارچوب قوانین و توافق‌نامه‌ها هستیم.

معاون رییس‌جمهوری عراق تصریح کرد: شایسته است که عراق تنها یکپارچه بماند چرا که در غیر این صورت عراقی وجود نخواهد داشت. هرکس هم که در خصوص تقسیم عراق سخن به میان می‌آورد، در توهم به سر می‌برد. همه ما خواهان این هستیم که در کنار دولت در راستای اقدامات درست آن بمانیم و اشتباهات را به آن گوشزد کنیم. وزرا نیز باید احساس مسئولیت کنند و صرفاً وزیرانی برای فراکسیون‌های خود نباشند.

انتهای پیام

کد N540351

وبگردی