آفتاب

داوود اوغلو: دولت تدابیر جدی‌تری علیه خشونت‌های خیابانی در نظر دارد

داوود اوغلو: دولت تدابیر جدی‌تری علیه خشونت‌های خیابانی در نظر دارد

در پی اعتراضات مردمی خونین در ترکیه، احمد داوود اوغلو متعهد شد تا با تقویت نیروهای امنیتی، اقدامات قاطعانه‌ای را برای جلوگیری از خشونت خیابانی و خرابکاری در این کشور انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، "احمد داوود اوغلو"، نخست‌وزیر ترکیه در سخنرانی خود در جمع مسئولان منطقه‌ای گفت: ما مقام‌های دولتی را تقویت می‌کنیم و اقدامات بازبینی را با این هدف در نشست کابینه انجام خواهیم داد. پس از آن دیگر هیچ‌کس جرات نمی‌کند که اقدام خرابکارانه انجام دهد.

یک هفته ناآرامی خصوصاً در جنوب شرق ترکیه کل این کشور را به لرزه درآود و دست‌کم 33 کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت. این حوادث واکنش به سیاست‌های ترکیه در قبال پیشروی‌های داعش در شهر مرزی کوبانی، واقع در شمال سوریه بود.

داوود اوغلو اشاره‌ای نکرد که اقدامات آتی شامل چه تدابیری خواهد شد اما وی پیشتر در مصاحبه‌هایی تاکید کرده بود که به نیروهای امنیتی ترکیه، پلیس و ژاندارمری‌ها اختیاراتی را می‌دهد که همانند آمریکا و کشورهای اروپایی باشند.

وی گفت: هر کاری که آن‌ها(خرابکاران) انجام دهند، قادر نخواهند بود که دولت را تضعیف کنند. دولت تصمیم گرفته است تا هر اقدامی انجام دهد و کوچک‌ترین چشم‌پوشی‌ نخواهد داشت.

داوود اوغلو گفت: حوادث هفته پیش تلاشی برای خرابکاری در روند صلح با کردها بود اما دولت به ادامه این راه مصمم است.

انتهای پیام

کد N540301

وبگردی