آفتاب

هاشمیان: بانوان فوتبالیست بدون پرونده پزشکی تعیین جنسیت حق شرکت در لیگ را ندارند

هاشمیان: بانوان فوتبالیست بدون پرونده پزشکی تعیین جنسیت حق شرکت در لیگ را ندارند

رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: در رقابت‌های لیگ برتر 94 -93 فوتبال بانوان بازیکنانی که فاقد پرونده پزشکی تعیین جنسیت باشند، اجازه ثبت قرارداد با هیچ باشگاهی را ندارند.

دکتر احمد هاشمیان در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: در رقابت‌های لیگ برتر سال‌ جاری فوتبال بانوان به منظور حفظ سلامت لیگ بانوان پیش از شروع فصل، موضوع تعیین جنسیت نسبت به سال‌های گذشته با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد به طوری که به تمام باشگاه‌هایی که دارای تیم در لیگ برتر هستند، اعلام کردیم تنها با بازیکنانی می‌توانند وارد مذاکره شوند که دارای پرونده پزشکی تعیین جنسیت باشند.

وی افزود: این آیین‌نامه هر چند از سال گذشته به تمام هیات‌های استانی ابلاغ شده بود و نگرانی از این بابت در فوتبال بانوان احساس نمی‌کنیم اما به جهت کنترل بیشتر و به دلایل قانونی و اعتقادی نسبت به این موضوع از تمام باشگاه‌ها درخواست کردیم که اصل مدارک پزشکی تعیین جنسیت را در باشگاه‌ها نگهداری کنند تا در صورت سرکشی نمایندگان کمیته پزشکی در طول فصل، مدارک پزشکی مربوط به تعیین جنسیت بازیکنان را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

هاشمیان خاطرنشان کرد: از باشگاه‌هایی که در این زمینه همکاری لازم را نداشته باشند هیچ عذر و بهانه‌ای قابل قبول نیست و به کمیته انضباطی معرفی خواهند شد.

وی در پایان گفت: اگر باشگاهی یا بازیکنی در این زمینه کوتاهی کند، از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مجازات خواهد شد که از مجازات‌های در نظر گرفته شده می‌توان به کسر امتیاز، حذف از رقابت‌های لیگ برتر یا سقوط به لیگ پایین‌تر و در مورد بازیکن، محرومیت مادام‌العمر از رقابت‌های لیگ برتر اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N539487

وبگردی