آفتاب

هشدار کره شمالی نسبت به قطع مذاکرات با سئول

هشدار کره شمالی نسبت به قطع مذاکرات با سئول

رسانه‌های کره شمالی امروز (یکشنبه) نسبت به قطع مذاکرات با کره جنوبی در پی انتشار بروشورهای تبلیغاتی ضد پیونگ یانگ که منجر به تبادل آتش مرزی شد، هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو کره در چند روز گذشته در مورد همکاری برای ازسرگیری مذاکرات رسمی در سطح مقامات عالی رتبه که به مدت هفت ماه به تعلیق درآمده بود، موافقت کرده بودند؛ اقدامی که باعث افزایش امیدواری نسبت به بهبود روابط مخدوش بین دوکره شد.

اما روز جمعه هنگامی که نیروهای کره شمالی تلاش کردند تا بالن‌های حامل بروشورهای ضد کره شمالی را که از سوی فعالان کره جنوبی به هوا فرستاده شده بود، ساقط کنند، تبادل آتش شدیدی بین دو کره صورت گرفت. هنوز هیچ تلفاتی از هر یک از دو طرف مرز گزارش نشده است.

روزنامه رسمی "رودونگ سینمون" کره شمالی در گزارشی نوشت: مذاکرات برنامه‌ریزی شده در سطح مقامات عالی رتبه در حقیقت به جایی نرسید. با وجود افرادی که به خاطر خیال‌های باطل مغرضانه آزرده خاطر شده‌اند و تهمت‌های ناروا و تحریک آمیزی که به کره شمالی زده شده، چطور می‌توانیم انتظار بهبود روابط بین دو کره یا مذاکرات موثر را داشته باشیم؟

این روزنامه، سئول را به تبدیل وضعیت موجود بین دو کره به یک فاجعه متهم کرد اما نگفت که درهای مذاکره کاملا بسته شده‌اند.

این روزنامه بدون اشاره به تبادل آتش صورت گرفته، نوشت: آینده روابط بین دو کره کاملا به رفتار مقامات کره جنوبی بستگی دارد.

اگرچه تقابل‌های دریایی در مرز دریایی مورد مناقشه بین دو کره هر از گاهی رخ می‌دهد اما هرگونه تقابل‌های نظامی در سراسر مرز به شدت نظامی بین دو کره نادرس است.

به هوا فرستادن این بالن‌ها یکی از اقداماتی بود که همزمان با شصت و نهمین سالروز تاسیس حزب حاکم کارگران کره شمالی صورت گرفت.

انتهای پیام

کد N538118

وبگردی