آفتاب

بان کی مون حمله به صلح‌بانان در جمهوری آفریقای مرکزی را محکوم کرد

بان کی مون حمله به صلح‌بانان در جمهوری آفریقای مرکزی را محکوم کرد

بان کی‌مون گفت که از حمله مرگبار در جمهوری آفریقای مرکزی که منجر به کشته شدن یک صلح‌بان و زخمی شدن هشت تن دیگر شد وحشت زده شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری نووستی، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد: چنین اقداماتی که علیه افرادی است که برای صلح و امنیت جمهوری آفریقای مرکزی تلاش می‌کنند کاملا غیرقابل قبول است. عوامل این خشونت که منجر به کشته شدن شهروندان شده‌اند باید مجازات شوند.

وی تاکید کرد که این نخستین مرگ یکی از صلح‌بانان هیات ثبات منسجم چندوجهی سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی از زمان انتقال اختیارات از هیات کمک بین‌المللی به رهبری آفریقا به جمهوری آفریقای مرکزی در 15 سپتامبر بوده است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین کشته و مجروح شدن صلح‌بانان را به شدت محکوم کرد و از تمامی عواملی که در این خشونت دست داشته‌اند خواسته تا از اقدامات خشونت بار دیگر خودداری کنند.

وی همچنین از نهاد انتقال قدرت در این کشور خواست تا تمامی اقدامات لازم را به منظور حصول اطمینان از توافق توقف خشونت‌ها در برازاویل که بیست و سوم ژوئن امضا شد انجام دهد.

وی تاکید کرد که راه‌حل سیاسی جامع تنها راه موفقیت‌آمیز برای تکمیل فرآیند واگذاری قدرت و ایجاد صلح و امنیت پایدار در جمهوری آفریقای مرکزی است.

انتهای پیام

کد N535634

وبگردی