آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

سالن تمرین گروه کر 60 ساله‌ها را گرفتند/ بی‌مهری با سالمندان هنرمند

سالن تمرین گروه کر 60 ساله‌ها را گرفتند/ بی‌مهری با سالمندان هنرمند

سرپرست و رهبر ارکستر گروه کر 60 ساله ها با انتقاد از کم توجهی مدیران دفتر موسیقی وزارت ارشاد گفت: متاسفانه همان یک سالن تمرینی هم که در ازای دریافت پول به ما اختصاص داده بودند از ما گرفتند.

فرشاد فولادوند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت های چند سال اخیر گروه کر 60 ساله ها توضیح داد: گروه کر سالمندان 60 ساله بیش از 8 سال است که فعالیت خود را در موسیقی آغاز کرده و در این مدت هم برنامه های زیادی را در حضور مقامات، وزیران و حتی رییس جمهور برگزار کرده است. البته ما در کنار این برنامه های سفارشی چند کنسرت موسیقی هم داشتیم که تازه ترین آن به برگزاری کنسرت طی روزهای سوم و چهارم مهر ماه بازمی گردد؛ کنسرتی که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان در تالار رودکی مواجه شد.

وی ادامه داد: متاسفانه گروه ما به دلیل شرایط خاصی که دارد چندان مورد توجه مسوولان قرار نمی گیرد و دوستان گویا فقط ما را در مراسم های سفارشی می شناسند اما ما با وجود همین کم بودن تبلیغات و مشکلاتی که در این فضا پیش‌رو داریم توانسته‌ایم با اجرای یک برنامه با کیفیت که این بار با حمایت‌های بنیاد رودکی برگزار شد کنسرت پرمخاطبی را برگزار کنیم و نشان دهیم که ما پیرمردها و پیرزن ها می توانیم بدون حضور در مراسم سفارشی هم تماشاگر داشته باشیم.

فولادوند درباره مشکلات پیش‌روی گروه کر 60 ساله ها در ماه‌های اخیر تصریح کرد: با توجه به اینکه ما نیازمند تمرین های مستمر اعضای گروه با توجه به شرایط سنی آنها هستیم مدتی در یکی از سالن های طبقه ششم تالار وحدت تمرین می کردیم اما با ورود آقای پیروز ارجمند به دفتر موسیقی، این سالن را که ما برای حضور در آن پول هم می دادیم از ما گرفتند و دیگر اجازه تمرین ندادند. من دوست دارم مدیر محترم دفتر موسیقی درباره این موضوع دلایل خود را بگوید کما اینکه تاکنون نیز هیچ دلیلی از سوی مدیریت دفتر موسیقی برای توقف تمرین های ما در این مکان تمرین توضیحاتی ارائه نشده است.

این رهبر ارکستر در ادامه صحبتهای خود بیان کرد: مسوولان و مدیران دولتی همواره در سخنرانی های مناسبتی که داشتند به حمایت از سالمندان به ویژه سالمندانی که حضور فعالی در فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی دارند تاکید می کنند اما متاسفانه تاکنون این دوستان هیچ گونه سرمایه گذاری حداقل بر گروه ما انجام نداده اند و ما به صورت کاملا شخصی به انجام کارهایمان مشغول بودیم گویی اینکه دوستان فقط ما را در مراسم سفارشی می شناسند و بعضا پیش می آید که به کنسرت های رسمی ما حضور پیدا می کنند.

وی تصریح کرد: گروه کر 60 ساله ها سالمندانی هستند که افراد عادی این جامعه بودند و هیچ شناختی از موسیقی و نت خوانی نداشتند اما همین افراد اکنون تبدیل به هنرمندانی شده اند که در حرفه ای ترین شکل ممکن به اجرای برنامه می پردازند و لازم است نهادهایی چون دفتر موسیقی وزارت ارشاد بیشتر از اینها به فکر باشد و عوض اینکه سنگ اندازی کند برای رفع موانع پیش رو کمک حال ما باشند.

فرشاد فولادوند درباره دلایل خود برای تشکیل گروه کر 60 ساله ها گفت: زمانی مشاهده کردم که در ایران برای همه سنین غیر از سالمندان گروه هایی موسیقی وجود دارد به همین تصمیم گرفتم از افراد عادی گروهی را انتخاب و با آنها آواز و سلفژ کار کنم و این ایده زمانی در ذهن من شکل گرفت که برای کار با گروهی از هنرمندان سالمند دعوت شدم. من قطعاتی را که در زمان جوانی آنها ساخته شده بود انتخاب کردم و اعضای گروه قطعات را خیلی با احساس اجرا می کردند، حتی در برخی مواقع آنها در زمان خواندن، گریه می کردند. ضمن اینکه بسیاری از اعضای گروه بودند که از بیماری های مختلفی رنج می بردند اما با حضور در این گروه بسیاری از دردهای آنان به فراموشی سپرده شد.

گروه  کر 60 ساله هااز اردیبهشت ماه 1385 به رهبری فرشاد فولادوند و با 17 عضو از افراد بالای 50 سال تاسیس شد که به فراگیری تکنیک های آوازی، سلفژ پرداختند. این گروه تا به حال حدود 40 کنسرت مناسبتی و یک کنسرت مستقل اجرا و در چندین جشنواره موسیقی رتبه یک را دریافت کرده اند .

کد N535555

وبگردی