آفتاب

دیدار فرمانده ائتلاف ضد داعش با وزیر خارجه مصر و دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره

دیدار فرمانده ائتلاف ضد داعش با وزیر خارجه مصر و دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره

نماینده ویژه رییس جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش در سفر به مصر با وزیر خارجه این کشور و دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، "جان آلن"، نماینده ویژه رییس جمهوری آمریکا در ائتلاف ضدداعش در سفر به مصر با "سامح شکری"، وزیر خارجه این کشور و "نبیل العربی"، دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره دیدار و درخصوص آخرین تحولات اقدامات ائتلاف ضدداعش و اقدامات مصر و اتحادیه عرب برای حمایت از تلاش‌های بین‌المللی جهت مقابله با گروه‌های تروریستی به ویژه داعش بحث و گفت‌وگو کرد.

سامح کری و جان آلن در دیدار خود درخصوص افزایش خطر تروریسم در منطقه و راه‌های مقابله با گروه‌های تروریستی در سایه تلاش‌های مشترک بین‌المللی و منطقه‌ای بحث و گفت‌وگو کردند.

شکری در این دیدار بر دیدگاه مصر درخصوص مبارزه با تروریسم در تمامی مناطق از جمله لیبی و استفاده از ابزارهای مختلف برای مقابله با تروریسم از جمله مقابله با افکار تکفیری و پایان دادن به حمایت‌های مالی از گروه‌های تروریستی و تبادل اطلاعات جهت مقابله با آنها تاکید کرد.

جان آلن نیز بر اهمیت نقش مصر در مقابله با تفکرات افراطی، مشارکت قاهره در حمایت از دولت عراق و لزوم ادامه همکاری میان بغداد و قاهره برای مقابله با تروریسم تاکید کرد.

جان آلن پس از سفر دو روزه خود به مصر که در چارچوب سفر منطقه‌ای وی صورت گرفت، روز پنجشنبه قاهره را به مقصد ترکیه ترک کرد.

انتهای پیام

کد N535312

وبگردی