آفتاب
معاون بورس اوراق بهادار تهران:

64 درصد خصوصی‌سازی از طریق بورس انجام شده است

64 درصد خصوصی‌سازی از طریق بورس انجام شده است

معاون توسعه بورس اوراق بهادار تهران گفت: 64 درصد خصوصی سازی صورت گرفته در کشور توسط بازار بورس و فرابورس بوده اما بورس هنوز نتوانسته جایگاه خود را در اقتصاد کشور بیابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در کرمانشاه، علی عباس کریمی در سمینار فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی در بورس که به منظور آشنایی با ابزارهای نوین مالی در محل اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، کارایی بازار سرمایه در اقتصاد کشور را انکارناپذیر دانست و گفت: از سال 1346 تاکنون این نهاد در اقتصاد کشور نقش دارد ولی هنوز نتوانسته جایگاه خود را در اقتصاد کشور بیابد.

وی تامین مالی و گردآوری وجوه برای توسعه را از جمله کارکردهای اصلی بازار سرمایه دانست و اذعان کرد: این بخش می تواند در تامین مالی بلندمدت برای انجام پروژه های بزرگ نقش داشته باشد.

کریمی کشور های توسعه یافته دنیا را بازار محور دانست و افزود: این کشورها برای حل مسائل مالی تکیه بر بازار می کنند.

معاون توسعه بورس اوراق بهادار تهران در ادامه شفافیت اقتصادی بازار سرمایه را در حل مشکلات اقتصادی اثر گذار دانست و گفت: نبود شفافیت اقتصادی معضلاتی را در کشور بوجود آورده است، چراکه عدم شفافیت اقتصادی زمینه های ایجاد رانت را به وجود می آورد و این اتفاق به نوبه خود باعث هدر رفت سرمایه های کشور می شود.

وی افزود: بازار سرمایه می تواند به شفاف کردن اقتصاد کشور کمک کرده و اقتصاد کشور را در مسیر درست آن قرار دهد.

انتهای پیام

کد N535253

وبگردی