آفتاب

سفر هاگل به منطقه آمریکای لاتین

سفر هاگل به منطقه آمریکای لاتین

چاک هاگل به منظور مذاکره با مقامات کلمبیا، شیلی و پرو به این سه کشور سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفر چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا به آمریکای لاتین در حالی صورت می‌گیرد که توجه اذعان عمومی به درگیری‌های شدید کوبانی در شمال سوریه معطوف شده است.

هاگل پس از مذاکره با مقامات کلمبیا و شیلی به پرو سفر خواهد کرد تا در نشست امنیتی وزرای دفاع منطقه آمریکای لاتین شرکت کند.

درگیری‌ها در خاورمیانه نیز یکی از محورهای گفت‌وگو در طی دومین سفر هاگل به آمریکای لاتین به عنوان وزیر دفاع است.

ژنرال جان کربی سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که هاگل در کلمبیا درخصوص ادامه حمایت‌های آمریکا از عملیات ضدتروریستی دولت کلمبیا و ایجاد صلح با شورشیان مارکسیستی فارک بحث و گفت‌وگو خواهد کرد و از از یک پایگاه نظامی به منظور مشاهده آموزش نیروهای ویژه کلمبیا و خلبانان این کشور نیز بازدید می‌کند.

سفر وی به آمریکای لاتین پس از آن صورت گرفت که ژنرال جان کلی، فرمانده یگان جنوبی نیروی نظامی آمریکا از شورشیان خواسته تا قرارداد صلحی را به منظور خاتمه دادن به درگیری‌هایی که چندین دهه به طول انجامیده امضا کنند.

کربی افزود که هاگل قرار است در کنفرانس امنیتی پرو در خصوص مبارزه با جرایم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر و سایر مشکلات در آمریکای شمالی و جنوبی بحث و گفت‌و گو کند.

وی گفت: چاگل در این کنفرانس که محوریت آن امنیت زیست‌محیطی است، درخصوص اقدامات پنتاگون برای طرح‌ریزی درخصوص تغییرات آب و هوایی و تاثیر آن در تاسیسات عملیات و آموزش نظامی بحث و گفت‌وگو خواد کرد.

انتهای پیام

کد N535212

وبگردی