آفتاب
امیر عبدالهیان در جمع خبرنگاران

ایران هر اقدامی که لازم باشد برای کمک به اکراد کوبانی انجام خواهد داد

ایران هر اقدامی که لازم باشد برای کمک به اکراد کوبانی انجام خواهد داد

معاون خاورمیانه و امور عربی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب کمکهایی که به دولت سوریه برای مبارزه با تروریست ارائه می کند هر اقدامی که لازم باشد برای کمک به اکراد کوبانی انجام خواهد داد

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حسین امیر عبدالهیان در حاشیه برنامه بررسی تحولات عراق که عصر امروز در پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنادر باره اینکه آیا احتمال کمک تسلیهاتی ایران به کوبانی وجود دارد گفت: ایران در چهارچوب کمکی که به دولت سوریه برای مبارزه با تروریزم ارائه می کند هر اقدامی که لازم با شد برای کمک به اکراد کوبانی انجام خواهد داد.
وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا این کمکها از جنس کمکهای ایران برای آزادی سازی آمرلی و اربیل خواهد بود؟ اظهار داشت: گفتگو هایی با دوستانمان در ترکیه داشته ایم و فکر می کنیم ترکیه می تواند بیشترین کمک را برای بازگشت به سوریه انجام دهد.
معاون خاورمیانه و امور عربی وزارت امور خارجه در خصوص حضور نظامی ترکیه در سوریه تصریح کرد: به دولت ترکیه بابت هر گونه حضور نظامی در خاک سوریه هشدار داده ایم.
امیرعبدالهیان ادامه داد: در گفتگوهای اولیه ای که با مسئولان ترک داشته ایم متوجه شدیم که آنها به دنبال تشدید بحران درمنطقه نیستند و امیدوار به نقش آفرینی مثبت آنها هستیم.
وی در خصوص سیاست ایران در قبال راهبرد تجزیه عراق تاکید کرد: ما مخالف تجزیه عراق هستیم و سیاست عراق یکپارچه را دنبال می کنیم.

کد N535065

وبگردی