آفتاب

لیبی خواهان حمایت مصر برای مقابله با تروریسم شد

لیبی خواهان حمایت مصر برای مقابله با تروریسم شد

نخست‌وزیر لیبی در جریان سفر خود به قاهره از مقامات مصر خواست کشورش را در رویارویی با گروه‌های تروریستی حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی الوطن العربی، عبدالله الثنی، نخست‌وزیر لیبی ضمن اعلام این که کشورش از پدیده شوم تروریسم رنج می‌برد، بر اهمیت هماهنگی‌های امنیتی برای آموزش نیروها به منظور مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

وی همچنین در جریان این سفر با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر و ابراهیم محلب، نخست‌وزیری این کشور دیدار و درخصوص مسأله امنیت مرزها و بازداشت عناصر تروریستی مذاکره کرد.

الثنی در نشست خبری مشترک با محلب گفت: لازم است به‌منظور مقابله با این گروه‌ها کادرهای توانمندی را آموزش داد.

وی همچنین نسبت به خطر تأثیر اوضاع لیبی بر امنیت مصر هشدار داد و تصریح کرد: امنیت لیبی، امنیت مصر است پس باید هماهنگی‌های امنیتی در بالاترین سطح صورت گیرد.

نخست‌وزیر لیبی در ادامه گفت: تروریسم در مناطق مختلف گسترش یافته است و حوادث شهر بنغازی و فرودگاه طرابلس بیانگر این واقعیت است.

از سوی دیگر محلب در جریان این دیدار عنوان داشت: مصر حمایتی بی‌حد و مرز برای اثبات علاقه خود به ملت لیبی به عمل خواهد آورد و هرگونه مداخله در امور این کشور را رد می‌کند.

براساس این گزارش، در جریان درگیری‌های متوالی میان نیروهای ارتش لیبی و انقلابیون بنغازی در فرودگاه بنینا یک رهبر میدانی و سه تن از سربازان لیبی کشته شدند.

انتهای پیام

کد N534709

وبگردی