آفتاب

طرح اتهام یهودیان انگلیس علیه یک کشیش به دلیل حضور در ایران

طرح اتهام یهودیان انگلیس علیه یک کشیش به دلیل حضور در ایران

رهبران یهودی انگلیس یک کشیش مسیحی را به دلیلی سخنرانی در یک کنفرانس در تهران به حمایت از تلاش‌های ضدصهیونیستی متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، رهبران یهودیان انگلیس خواستار تحقیق درباره علل حضور استفان سیزر در کنفرانس افق نو در تهران شدند که گفته می‌شود در آن مسأله دخالت صهیونیست در حادثه 11 سپتامبر مورد بحث قرار گرفته بود.

این کشیش برجسته کلیسای انگلیکان در انگلیس که از مخالفان سیاست‌های اسراییل در فلسطین است ضمن مخالفت با این اظهارات تأکید کرد که وی به عنوان نماینده صلح در تهران حضور یافته است.

سیزر هم‌چنین این ادعا که کنفرانس افق نو در تهران یک رویداد ضدیهودی بوده است را رد کرد و متذکر شد که به منظور انعکاس دیدگاه مسیحیت در این کنفرانس شرکت و سخنرانی کرده است.

او در این باره گفت: ایران یک کشور خارجی است که یهودیان و مسیحیان در آن اقلیت هستند، بنابراین من به عنوان یک مرد انگلیسی و یک روحانی مسیحی در این رویداد حضور یافتم.

اما جامعه یهودیان انگلیس با طرح این اتهامات از کلیسای انگلیس خواستند به مسأله حضور یک نماینده مسیحی در یک رویداد ضدیهودی رسیدگی کند.

این کشیش برجسته هم‌چنین با ابراز نگرانی گفت: کسانی که از برگزاری چنین کنفرانس‌هایی انتقاد می‌کنند باید نسبت به تأثیر حرف‌های‌شان درباره یهودیت و مسیحیت در کشورهایی چون ایران دقت داشته باشند.

انتهای پیام

کد N532378

وبگردی