آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

فلاحت‌پیشه: تعدیل تحریم‌ها توسط انگلیس یک حرکت تاکتیکی است

فلاحت‌پیشه: تعدیل تحریم‌ها توسط انگلیس یک حرکت تاکتیکی است

یک استاد دانشگاه درباره تاثیر اقدام اخیر انگلیس مبنی بر تعدیل تحریم‌ها علیه ایران بر روابط دو کشور، گفت: تعدیل تحریم‌ها می‌تواند در فضای روانی تاثیر مثبتی داشته باشد اما این یک حرکت تاکتیکی است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره لغو برخی تحریم‌ها از سوی انگلیس، گفت: این اقدام جزئی از سیاست‌ کلی انگلیس در طول تاریخ در قبال ایران بوده است. این کشور در حوزه سیاسی در شرایط مناسب ضربات را به کشور مقابل وارد می‌کند در عین حال تلاش می‌کند که این رابطه حتی اگر به تار مویی رسیده باشد پاره نشود.

وی با اشاره به دیدار دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس و حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان، گفت: در نیویورک این دیدار به تلخ‌ترین جنبه سفر روحانی تبدیل شد. اگرچه انگلیس در تعدیل تحریم‌ها علیه ایران پیش قراول شده است و این مساله کم‌سابقه‌ای است اما با اعلام عمومی آن به دنبال تبلیغ سیاست‌های خود است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تعدیل تحریم‌ها توسط انگلیس علیه ایران کار کم سابقه‌ای است، ادامه داد: اما در مقابل سیاست‌های منفی این کشور کار عمده‌ای به حساب نمی‌آید ولی باید در سطح خود مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در انگلیس گروه‌هایی وجود دارند که از بهبود روابط با ایران استقبال می‌کنند و از سوی دیگر انگلیسی‌ها نگران هستند که نوع رفتار کامرون در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل مجموعه تلاش‌ها برای بازگشایی سفارتخانه‌ها را با مشکل مواجه کند. همان‌گونه که مشاهده کردید رفتار کامرون باعث واکنش‌هایی در داخل کشور بخصوص مجلس شد.

فلاحت پیشه اضافه کرد: اگر سیاستهایی مانند تعدیل تحریم ها نشانگر راهبرد پایدار نسبت به ایران باشد باید مورد استقبال و توجه قرار گیرد اما دلایل کافی وجود ندارد که انگلیس تغییر راهبردی داده باشد و به نظر می‌رسد این اقدام بیشتر نوعی کار تاکتیکی است.

این استاد دانشگاه درباره تاثیر اقدام اخیر انگلیس بر روابط دو کشور، گفت: تعدیل تحریم‌ها می‌تواند در فضای روانی تاثیر مثبتی داشته باشد اما این یک حرکت تاکتیکی است.

انتهای پیام

کد N532095

وبگردی