آفتاب

400 هزار نیروی امنیتی مسئول برقراری امنیت انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی برزیل

400 هزار نیروی امنیتی مسئول برقراری امنیت انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی برزیل

منابع وابسته به دادگاه عالی انتخابات برزیل خبر داد که هزاران نیروی امنیتی وظیفه تامین برقراری امنیت انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور را فردا بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، دادگاه عالی انتخابات برزیل اعلام کرد: بیش از 400 هزار نیروی امنیتی که در میان آنها سی هزار نظامی نیروی زمینی، هوایی و دریایی وجود دارد وظیفه تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی که فردا برگزار می شود را بر عهده خواهند داشت.

شایان ذکر است که مبارزات انتخاباتی در رادیو و تلویزیون عصر پنج‌شنبه پایان یافته اما نامزدها هنوز اجازه دارند تا مبارزات انتخاباتی خود را در خیابان‌ها تا امروز شنبه انجام دهند. دیلما روسف رئیس جمهوری کنونی، مارینا سیلو و یکی دیگر از رقبای زن نامزد انتخابات ریاست جمهوری برزیل هستند.

از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود هیچ‌ یک از این سه نامزد پیشتاز نتوانند بیش از 50 درصد از آرا را کسب کنند، دور دوم انتخابات قرار است 26 اکتبر سال جاری میلادی) چهارم آبان) برگزار شود. مردم برزیل فردا فرمانداران ایالت‌های این کشور را نیز انتخاب خواهند کرد د

ر سائوپائولو، پرجمعیت‌ترین ایالت برزیل جرالدو آلکمین، فرماندار کنونی این ایالت پیشتاز است و تلاش می‌کند تا برای چهارمین بار برای این پست انتخاب شود. بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته وی احتمالاً در دور نخست انتخابات پیروز خواهد شد.

در ایالت ریودوژانیرو، لوئیز فرناندو پزائو، فرماندار کنونی این ایالت پیشتاز است. آنتونی گاروتینو، فرماندار سابق ریودوژانیرو در جایگاه دوم و سناتور مارسلو سریولا در جایگاه سوم قرار دارد  از آنجایی که برزیل در سراسر کشور دارای برگه‌های رای الکترونیکی است، پیش‌بینی می‌شود که نتایج دور نخست انتخابات سراسری عصر روز یکشنبه منتشر شود.

کد N528949

وبگردی