آفتاب

سوئد کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد/استقبال مقام‌های فلسطینی

سوئد کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد/استقبال مقام‌های فلسطینی

وزیر امور خارجه فلسطین ضمن استقبال از تصمیم سوئد برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین از اتحادیه اروپا خواست تا در این زمینه همانند سوئد عمل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیرة، ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین پیشتر به نیابت از ملت و رهبری از دیدگاه‌های ثابت و تاریخی سوئد در حمایت از حقوق مشروع ملت در تعیین سرنوشت خود و تشکیل کشور مستقل فلسطینی طبق قوانین بین‌المللی وهمچنین حفظ ارزش‌های آزادی، کرامت و حقوق بشر قدردانی کرده بود.

مالکی در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد، دیگر کشورهای اروپایی نیز باید به منظور تحقق صلح عادلانه و فراگیر و موفقیت روند مسالمت‌آمیز از سوئد پیروی کنند. وی گام این کشور را پیامی قدرتمند برای رژیم صهیونیستی دانست تا به اقدامات خود که روند صلح طبق اصل راهکار تشکیل دو کشور را مختل می‌کند، خاتمه دهد.

مالکی همچنین خاطرنشان کرد، بیانیه اتحادیه اروپا به اقدامات رژیم صهیونیستی و عدم پایبندی آن به روند صلح اشاره دارد چرا که این رژیم بر خلاف تعهدات خود درخصوص روند صلح عمل کرده و به شهرک‌سازی‌های خود در کرانه باختری و قدس اشغالی ادامه می‌دهد.

پیشتر استفان لاف‌ون، نخست‌وزیر جدید سوئد در اظهاراتی اعلام کرده بود که کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت. وی همچنین تاکید کرده بود که درگیری در خاورمیانه جز با تشکیل دو کشور خاتمه نخواهد یافت و این امر مستلزم به رسمیت شناختن فلسطین است.

مقامات فلسطینی ضمن استقبال از تصمیم سوئد برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین از اتحادیه اروپا خواستند تا در این مساله از سوئد پیروی کند. این در حالی است که واشنگتن از انجام چنین اقداماتی که آن را پیش از موعد می‌خواند، هشدار داده بود و اعلام کرده بود که باید این اقدام به دنبال انجام مذاکرات میان طرفین صورت گیرد.

نبیل ابوردینه، سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به هشدار واشنگتن در این خصوص تاکید کرد که به رسمیت شناختن فلسطین تنها راه نابودی تروریسم است.

انتهای پیام

کد N528271

وبگردی