آفتاب
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان:

اعتقادات دینی و باورهای انقلابی عامل پیروزی رزمندگان در مقابل دشمنان بود

اعتقادات دینی و باورهای انقلابی عامل پیروزی رزمندگان در مقابل دشمنان بود

شهدا با یک رویکرد جدید همراه با باورهای اعتقادی، دینی و حرکت‌های انقلابی، طرح‌های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کردند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان در آئین رونمایی از کتاب همسایه پیامبر (ص) اظهار گفت: ملت ایران با اعتقادات دینی، باورهای انقلابی و اعتقاد به ولایت فقیه در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سردار محمد علیپور در آیین رونمایی از کتاب همسایه پیامبر (ص) (زندگی نامه و خاطرات شهید داوود دانایی) با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: شهدا کسانی هستند که برای اسلام، قرآن و انقلاب از همه هستی خود گذشتند تا به ما زندگی ببخشند.

وی با بیان اینکه شهید دانایی باید به عنوان یک الگو به نسل‌های آینده معرفی شود، خاطر نشان کرد: این شهید همانند بسیاری از جوانان می‌توانست یک زندگی عادی برای خود داشته باشد و مسیرهای علمی و انسانی خود را رشد دهد، اما با کمک به همرزمانش در حمله شیمیایی از جان خود گذشت و به آن‌ها جان تازه بخشید.

وی با اشاره به اینکه شهدا و ایثارگران به تکلیف خود عمل کردند، افزود: تکلیف آن‌ها در آن دوران این بود که در برهه‌ای از زمان که تمام طرح‌ها و برنامه‌های استکباری برای چپاول و غارت و به یغما بردن فرهنگ، ناموس، اعتقاد، مردانگی و حیثیت دینی جامعه بود، ایستادند و با یک رویکرد جدید همراه با باورهای اعتقادی، دینی و حرکت‌های انقلابی، طرح‌های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کردند.

سردار علیپور، با بیان اینکه در آن زمان دشمنان با توطئه‌های مختلف از جمله کودتا، محاصره اقتصادی و ترور، در ‌‌نهایت جنگ تحمیلی را به راه انداختند، اضافه کرد: جنگ تحمیلی، جنگ همه دنیا بر علیه کشور بود و ایران تنها با امام (ره)، فرزندان این مرز و بوم و زنان و مردانش در مقابل دشمنان ایستادگی و توطئه‌ها را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه تکلیف ما این است که آثار و حوادث جنگ تحمیلی را ماندگار کنیم، ادامه داد:‌‌ همان طور که صحرای کربلا را نسل به نسل بازگو می‌کنیم، باید صحنه‌های انقلاب و جنگ تحمیلی را نیز برای نسل‌های آینده زنده و پویا نگهداریم، چرا که اگر غفلت کنیم مورد ماخذه قرار می‌گیریم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محسن نعما، مولف کتاب همسایه پیامبر (ص)، با بیان اینکه خیلی از جوانان امروز دوران دفاع مقدس را ندیدند، به ذکر خاطراتی از شهید داوود دانایی پرداخت و اذعان داشت: شهید دانایی از زمان تولد تا شهادت و حتی مرحله نگارش کتاب، کراماتی داشت و جای جای زندگانی این شهید بزرگوار درس است که باید آن‌ها را الگو قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه تالیف کتاب «همسایه پیامبر» یکسال و نیم به طول انجامید، عنوان کرد: در استان خوزستان شهدای بسیاری وجود دارند که دلاوری‌های فراوان و ارزشمندی انجام دادند ولی متاسفانه شاید خیلی قدر شهدا را ندانیم، ما باید در راستای معرفی شخصیت شهدا و ثبت خاطرات آن‌ها تلاش کنیم.

کد N525522

وبگردی