آفتاب
پیرموذن:

همه رشته‌های روحانی را به خاطر اظهارات سخیف کامرون پنبه نکنیم

همه رشته‌های روحانی را به خاطر اظهارات سخیف کامرون پنبه نکنیم

نمانیده مردم اردبیل با اشاره به سخنان رئیس جمهور در نیویورک گفت: همه رشته‌های روحانی در سفر به نیویورک را به خاطر سخنان سخیف نخست وزیر انگلیس پنبه نکنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمال‌الدین پیرموذن در نطق پیش از دستور خود و جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: امروز کشورها به منافع ملی خود می‌اندیشند. فقدان ارتباطات و تعاملات موثر بین‌المللی در کنار کم‌توجهی به افزایش رشد و توانمندی‌های اقتصادی مولد، مالی،‌ فن‌آوری و عموم منابع انسانی اصولگرا و اصلاح طلب توانمند کشور علت‌العلل ناکارآمدی و رکود در ایران است.

او ادامه داد: تأخیر در رسیدگی مجدانه به نابرابری‌ها و عدم توازن‌های ناموجه موجود در پهنه سرزمین ایران خواسته در مناطق مرزی و شهری و روستاها و تداوم بحران‌هایی همچون آب و محیط زیست و لشگر عظیم بیکاران می‌تواند نظام ملی را در آینده با مخاطرات جدی روبرو کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مجلس و دولت با همکاری نزدیک و کامل و جهادی می‌توانند از فرصت مغتنم تهیه برنامه ششم توسعه به منظور طرح بایسته‌های لازم برای ریشه‌دار کردن تولید، رشد پرشتاب اقتصادی و نیز توسعه متوازن کشور استفاده کرده و در این زمینه برنامه‌ریزی نمایند.

پیرموذن افزود: گام‌های بلند دولت را برای رشد اقتصادی در داخل و برداشتن تحریم‌ها در خارج را ارج نهیم و همه رشته‌های هنرمندانه غرورآفرین رئیس جمهور مقتدر ایران را در سفر به نیویورک به خاطر اظهارات سخیف نخست وزیر ذلیل بریتانیا پنبه نکنیم. به خود بیایید؛ امروز رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل متحد به حقانیت ایران اعتراف کرد و حق تولید سوخت لازم برای این کار را قائل شد. دنیا اعتراف کرد نمی‌توانند بدون ایران مقتدر داعش را از بین ببرند.

به گفته این نماینده مجلس آرای ملت به روحانی به اعتبار کلیدی بود که برای رهاندن ایران و ایرانی از دام تحریم نشان داده بود.

او ادامه داد: دولت و مجلس در قبال زنده نگه داشتن امید مردم به افزایش سرمایه اجتماعی مسئول است. لازمه تحقق حماسه اقتصادی نیز جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی و توسعه گردشگری و رعایت سه اصل تعیین کننده رقابت، کیفیت و استاندارد است. وجود جناح‌های اصلاح طلب و اصولگرا، وجود مجلس پرسشگر و دولت پاسخگو دو بال پرواز توسعه یافتگی ایران اسلامی است.

پیرموذن همچنین گفت: قطبی نمودن باعث تشدید مشکلات موجود می‌شود و تداوم مطلق‌گرایی و تمامیت‌ خواهی سیاسی آثار زیانباری در جامعه پدید می‌آورد.

نماینده مردم اردبیل در پایان انتقادی نیز به وزیر ورزش وارد کرد و افزود: قهرمانان ورزشی باید به امام علی (ع) اقتدا کنند. آقای وزیر ورزش این چه روشی است که علی دایی شهریار فوتبال ایران را مظلوم و علی کریمی را لوس و ننر کرده و خارج از ظرفیت ایشان به او مسئولیت می‌دهد که به احتمال زیاد خسران آور خواهد بود.

انتهای پیام

کد N525474

وبگردی