آفتاب
فیگارو بررسی کرد:

چالشی به نام طالبان پیش روی رئیس جمهور جدید افغانستان

چالشی به نام طالبان پیش روی رئیس جمهور جدید افغانستان

روزنامه فرانسوی فیگارو در شماره امروز خود با اشاره به انتخاب رئیس جمهوری افغانستان نوشت که وی با چالش بزرگی به نام طالبان روبرو است .

به گزارش خبرگزاری مهر ، روزنامه فرانسوی زبان فیگارو در شماره امروز خود با اشاره به پیروزی اشرف غنی احمدزی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نوشت: رئیس جمهوری جدید افغانستان، در آغاز بدست گیری قدرت و در آستانه خروج نیروهای نظامی ناتو از خاک این کشور، با چالش و مشکلاتی که ناشی از عملکرد طالبان در افغانستان روبرو است.

این نشریه در ادامه یادداشت خود با یادآوری شرکت شمار زیادی از مردم افغان در انتخابات این کشور تصریح کرد : در حالی افغانستان در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شاهد حضور گسترده مردم در حوزه های رای گیری بود که طالبان بر شدت تهدیدهای خود افزوده بود.

طالبان با تهدیدهای وسیع و گسترده سعی داشت تا در ابتدا مشروعیت انتخابات را به زیر سوال برده و از سوی دیگر امیدوار بود تا بتواند بدین ترتیب بر شدت بحران در کشور دامن بزند، امری که به سرعت با مشارکت گسترده مردم افغانستان در انتخابات با شکست روبرو شد.

فیگارو در ادامه این یادداشت نوشت: اما اشرف غنی احمدزی، اقتصاددان و استاد پیشین دانشگاه که در رقابتی تنگاتنگ با عبدالله عبدالله در نهایت به ریاست جمهوری رسید، اکنون صاحب مقامی شده است که شاید بتوان از آن با عنوان "یک مقام و منصب نه چندان مطلوب و خوشایند در جهان" نام برد.

افغانستان در آستانه خروج نیروهای نظامی ناتو قرار دارد و از سوی دیگر طالبان هیچ زمان تا به این اندازه قدرتمند نبوده است. در نتیجه رئیس جمهوری جدید افغانستان همزمان با موضوعات بسیار با اهمیتی که در اولویت و فوریت قرار دارند، کار خود را آغاز می نماید.

کد N522160

وبگردی